[BLOG] Mosby's Orks: "the Fast & the Furious"

Toon je mooiste modellen of juist de slechtste om je skills te verbeteren. Laat jezelf zien!

[BLOG] Mosby's Orks: "the Fast & the Furious"

Berichtdoor Singleton Mosby » 15 jul 2014, 15:13

*Wat is het stil hier de laatste tijd....maar ff een nieuwe paintblog starten.*

Een nieuw leger en dus een nieuwe paint-blog. Een week of 3 geleden ben ik eindelijk begonnen aan m'n Ork leger. Het zat al heel lang in de planning, want wat zijn 't een toffe modellen! En toen kwam de nieuwe dex en de nieuwe modellen en was ik helemaal om. Het begin is er met een mooie collectie die ik voor een prikkie van iemand heb overgenomen. Eerst dit ff schilderen en dan volgt de rest.

Qua kleurenschema was het een moeilijke keuze. Rood is al zo vaak gedaan, geel doet GW nu en naar mijn mening niet echt succesvol; te veel geel en te licht. Maar toch, ik wil dat het knalt, er orky uitziet en leuk is om te schilderen. Na een aantal pogingen kwam ik tot het volgende kleurenschema: redelijk lichte ork-huid, gele armour met ingetogen kleuren voor de kleding, een aantal rode accenten voor dat beetje extra en lekker veel speelse details met zwart en wit. De armour heb ik echter diep gemaakt met Vallejo Transparant Yellow. Brilliant spul wat ik ook gebruik voor m'n Escher modellen.

Hier de eerste set shoota boyz (met een nob met klaw en baaspaal) die zo goed als af zijn. Laat maar weten wat jullie denken? (geel is btw erug moeilijk om te fotograferen)

Afbeelding

En de gehele unit met een bonus-nob. De volgende modellen die op de planning staan zijn 'n Trukk voor de boyz, een paar bikes en stormboyz (wat een brilliante modellen!)

Afbeelding

Een van de leukste dingen aan Orks is het converten van de modellen. Wat leuke bontmutsen van Puppetwars geven de nobs meteen een ander uiterlijk, met extra wapens, armour, baaspalen etc worden de Nobs echt allemaal uniek. De stormboyz en bikes zijn echt een feest om in elkaar te knutselen. Omdat je met de nieuwe Dex een Big Mek op een bike kan zetten ben ik daarvoor aan het converten geslagen. Hij moest er 'mekkig' uit zien, een Kustom wapen in z'n knuisten kunnen hebben en ook als Kustom Force Field inzetbaar zijn.
De Kustom force field "compact edition" zit erop, hij heeft een uit de kluiten gewassen combi-skorcha/skorcha in z'n knuisten en is herkenbaar als Mek. De volgende uitdaging voor bikers is een nob met powerklaw, een painboy en een bos. Hopelijk helpen de Forgeworld nob bikers daar een beetje bij.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Singleton Mosby op 07 jun 2015, 20:30, in totaal 3 keer bewerkt.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Re: [BLOG] Mosby's Orks: "Mad" Max's Mayhem

Berichtdoor rcp77 » 15 jul 2014, 16:52

Errug cool!! Nu die Stormclaw doos er aan komt, denk ik dat ik toch ook met een heel klein Ork-legertje ga beginnen. En jouw paint scheme is precies wat ik ook wilde doen (maar dan een heel stuk beter in de uitvoering dan mij zou lukken); maar weer eens over nadenken wat er dan gaat worden...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor TLRonin » 16 jul 2014, 12:54

Heel heel cool Mark! Nice job!

Volgens mij schilder jij ook trouwens focking snel, of niet?

p.s.: wellicht kunnen we tale of X painters doen met jouw orks en mijn sw o.a.? Maar dan moet je nu wel ff kappen met schilderen. :D
TLRonin
General
General

Medals: 11
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1) Medal of Honor (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Transporter (2) The Forgotten Colony Silver (1)
Rise of the Beast Ribbon (1)

Berichtdoor rcp77 » 16 jul 2014, 13:41

TLRonin schreef:p.s.: wellicht kunnen we tale of X painters doen met jouw orks en mijn sw o.a.? Maar dan moet je nu wel ff kappen met schilderen. :D

Kwalitatief leg ik het volledig af tegen jullie, maar ik ben wel voor een goede stok achter de deur... sterker nog: heb ik keihard nodig!
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor BenEvil » 16 jul 2014, 13:59

Ziet er weer top uit!

Ben net terug van vakantie en daarvoor super druk met werk... ga de komende tijd wat actiever posten/reageren :)
The pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
BenEvil
Major
Major

Medals: 4
SLS Lid Veteraan (1) Medal of Honor (1) Strategic Debriefing Medal (1)
The Renegade Crown Ribbon (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 16 jul 2014, 14:13

TLRonin schreef:Heel heel cool Mark! Nice job!

Volgens mij schilder jij ook trouwens focking snel, of niet?

p.s.: wellicht kunnen we tale of X painters doen met jouw orks en mijn sw o.a.? Maar dan moet je nu wel ff kappen met schilderen. :D

Thanks gasten!

Dit klinkt trouwens wel als een heel leuk idee Danny en Rob. En op die manier kunnen we ook wat potjes spelen en opbouwen van Killteam naar 500 en later 1000 punten. Ik heb er zin an! 8-) Maar of ik nu ff minder ga schilderen....schiet jij maar op ;)

De snelheid valt best mee. Als ik ergens enthousiast over ben (nu dus) dan schilder ik vooral veel. Denk aan een uur of 7 tot 15 per week.
Singleton Mosby
General
General

Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)

Berichtdoor rcp77 » 16 jul 2014, 14:15

Da's toch gauw een uur of 7 tot 15 meer dan ik :P
rcp77
General
General

Berichtdoor TLRonin » 16 jul 2014, 15:48

Ja het is voor mij ook vooral een manier om druk te zetten op het schilderen. Ik moet even wachten tot ammar die doos binnen heeft en dan krijg ik m'n sw's.

we kunnen het ook meteen 'nu' doen, maar dan moet het met m'n DE coven spul. Daar heb ik enkel 3 wracks nog van geschilderd.
TLRonin
General
General

Medals: 11
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1) Medal of Honor (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Transporter (2) The Forgotten Colony Silver (1)
Rise of the Beast Ribbon (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 16 jul 2014, 16:08

TLRonin schreef:Ja het is voor mij ook vooral een manier om druk te zetten op het schilderen. Ik moet even wachten tot ammar die doos binnen heeft en dan krijg ik m'n sw's.

De release daarvan is dit weekend toch? Wanneer ga je hem binnen krijgen.

Ik kwast rustig door aan dit skwadje en ga dan twee Bikers en Stormboyz verven. Dus dan loop ik misschien ietsje voor. Maar aan de andere kant kosten die modellen van mij qua punten natuurlijk ook geen drol. Twee stormboyz gaat me ongeveer een week kosten....en dat voor een whopping 18 punten aan modellen ;).
Singleton Mosby
General
General

Berichtdoor NutTownTau » 17 jul 2014, 09:10

Ziet er weer tof uit Mark.

Ben ook wel in voor een Tale of X painter met/zonder killteam+escalation, heb een enorme bak ongeschilderde modellen... En een licht gebrek aan motivatie om daar een kwast op te zetten :|
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Volgende

Keer terug naar Painting, gallery & modelling