Wat betreft het strippen van je Mini's.. je kan een nieuwe bak/emmer/etc met biotex en warm(heet) water maken en ze daar weer ingooien, vaak werkt het middel (biotex of iets anders) beter na een eerste schrob beurt omdat het dan op plaatsen onder de verf kan trekken. Je kan ook een ander middel gebruiken (ik ben momenteel groot fan van de "gele" Dasty van de Wibra 1 op 1 met water) en het daarmee proberen.
Het nadeel van oude (en aan het plaatje te zien zijn ze bijna net zo oud als ik ben

Wat ik laatst gedaan heb met wat spacemarines die een primer ongelukje hadden gehad; kort gedompeld (5-10 seconden) in de acetonloze nagellak remover (eerst overgegoten in een oude jampot om het dippen makkelijker te maken en daarna lucht dicht af te sluiten) en daarna in een bak met lauwwarm water en een druppie dreft gegooid en afgeborsteld. Hiermee komt het grootste gedeelte van de narigheid ervan af zonder dat het plastic word aangetast, metalen modellen kan je er gewoon in laten weken. En kunnen ze daarna lekker in de Biotex/dasty weken.
Ik heb nog wel wat andere geplande experimenten (laatst een goedkoop ultrasoon reinigertje gekocht) maar daar heb ik nog niet echt mee kunnen spelen.