[HOW TO PLAY] Malifaux

Hier vind je de artikelen die speciaal zijn gemaakt voor onze website. Enjoy!

[HOW TO PLAY] Malifaux

Berichtdoor Sphere » 21 okt 2012, 10:54

Beste leden,

Bijgaand een spellenuitleg van het spel Malifaux van de uitgever Wyrd Miniatures.

Uitgever: Wyrd Miniatures
Website: http://http://www.malifaux.com/
Type: Tabletop game

Introductie:
Gebaseerd op een alternatieve aarde maakt Malifaux gebruik van Gothic, Steampunk, Victoriaanse horror en een vleugje Wild Westen om de sfeer van dit spel te bepalen. Het spel speelt zich af in een wetteloze wereld waarin vol magic, monsters, necropunks, man-machine hybride, pistooltrekkende cowboys en machthongerige politica. Door gebruik te maken van actieve karaktergedreven verhalen wordt het verhaal in Malifaux bepaald en ga je op zoek naar het geluk in dit snelle en keihard 32mm tabletop miniaturen skirmish spel.

Uitleg:
Malifaux is een Skirmish spel die wordt uitgegeven door Wyrd games. Malifaux is het eerste spel dat door Wyrd games is uitgegeven. De wereld bestaat uit een op aarde lijkende wereld in het victoriaanse tijdperk maar dan met magie. Magiers over de hele wereld lopen tegen het probleem aan dat de magie aan het opraken is en daarom voeren zij allerlei rituelen uit om een portaal naar een nieuwe wereld te openen. Aan de nadere kant van dit portaal vinden zij een lege stad genaamd Malifaux. Het boek geeft hierover een uitgebreide omschrijving maar in de praktijk heb je niets anders nodig dan een keukentafel en wat scenery.

Malifaux wordt gespeeld op een 3x3 foot oppervlakte (doorgerekend naar 93x93 cm) of groter. Er wordt gebruik gemaakt van een klein aantal modellen per speler. In een standaard spel van 30 Soul Stones (zie regels voor uitleg hierover) heb je te maken met 6 modellen per speler. Elk model heeft een duidelijk karakter en een sfeer er om heen. Je hebt dus niet te maken met troop choices zoals bij Warhammer, alle modellen zijn uniek ook qua characteristics en core troop keuzes zijn er niet. Elk model heeft zijn unieke en interessante regels en mogelijkheden.

Het leuke aan dit spel is dat het gespeeld wordt zonder het gebruik van dobbelstenen. Kaarten geleverd bij het spel bepalen hoe het spel gespeeld wordt en bepalen over het lot van je modellen. De carddeck is gemaakt van een standaard 54 kaarten. Door het gebruik van de kaarten heeft de speler zelf meer controle over het lot van zijn/haar karacters. Hiermee kun je de invloed van de uitkomst van een gevecht "manipuleren" maar daarnaast zorgen de kaarten ook voor leuke secundaire mogelijkheden van de karacters.

Filmpjes:
Introductie:

Gameplay:

Moodboard:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groet,

Pieter
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Re: [HOW TO PLAY] Malifaux

Berichtdoor rcp77 » 21 okt 2012, 12:19

Ziet er erg cool uit. Ga het rulebook maar eens downloaden voor op vakantie, denk ik.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Chefminipup » 22 okt 2012, 13:34

Het lijkt idd cool. Ik heb ook het gevoel dat het niet zo super moelijk is om te leren spelen, dat het goedkoop is, en dat het best grappig kan zijn. Kaarten ipv dobbelstenen? hmm, ik wil best wel een potje spelen. Ik ga straks het regelboek downloaden en misschien met WH modellen als proxy poppen spelen. misschien. Ik weet het niet.hmmmmmm :geek:
Don't drink and drive, you might spill some
Chefminipup
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Medals: 1
SLS Lid (1)

Berichtdoor rcp77 » 22 okt 2012, 15:40

Ik had precies hetzelfde idee - regels een beetje eigen maken en testen met 40k modellen en gewone speelkaarten (schijnt een conversie tabel voor te zijn). Als het bevalt, dan inderdaad een zeer bescheiden investering doen om te kunnen starten met officieel spul.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Chefminipup » 22 okt 2012, 17:29

Ja, volgens het 2 filmpjes kan het idd met gewone speelkaarten, dus in principe kan het gratis gespeeld zijn, dus waarom niet, vind ik. Is het voor mij wel leuk dat het een victoriaanse smaak heeft, ik vind dat soort dingen best wel vet, vooral steampunk, en engelse gothic gebouwen enzo. Ik zie het nu al een beetje voor me; 1 vierkante meter pleintje, tavern, klokje, viese honden, ijzer buisjes, tandwielen, nog een tavern, huisje, nog een tavern etc, gargoyles op gebouwen. Tja, ik ga de regels zeker downloaden :]
Don't drink and drive, you might spill some
Chefminipup
Gunnery Sergeant
Gunnery Sergeant

Medals: 1
SLS Lid (1)

Berichtdoor Tokolosh » 22 okt 2012, 20:46

rcp77 schreef:Ik had precies hetzelfde idee - regels een beetje eigen maken en testen met 40k modellen en gewone speelkaarten (schijnt een conversie tabel voor te zijn). Als het bevalt, dan inderdaad een zeer bescheiden investering doen om te kunnen starten met officieel spul.

Er is inderdaad een conversietabel. Ik heb twee crews, als je wilt kunnen we een keer spelen?
Tokolosh
Master Sergeant
Master Sergeant

Medals: 4
SLS Deelname (1) SLS Lid Plus (1) Tournament Apprentice (1)
Rise of the Beast Ribbon (1)

Berichtdoor rcp77 » 22 okt 2012, 20:48

Klinkt goed, zag het inderdaad al staan, ja. Zo'n gunslinger crew lijkt me wel leuk (gave modellen ook als je voornamelijk Ogres, Marines en 'Nids gewend bent ;) ).

Ik ben alleen de komende twee maanden op reis, maar daarna hou ik je graag aan je uitnodiging!
rcp77
General
General

Berichtdoor Blonde Beer » 22 okt 2012, 22:42

Deze trekt mij ook wel, zag een demonstratie game bij Spiel dit weekend, en zag er goed uit... (en ook de demonstratie dames natuurlijk...)
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 9
Gouden Schilder Medaille (2) SLS Deelname (1) SLS Lid Supreme (1)
Junior Recruiter (1) Medal of Honor (1) Blog Meister (1)
Tournament Grand Master (1) The Renegade Crown Bronze (1)

Berichtdoor Sphere » 22 okt 2012, 22:54

De nieuwe demo girl van Warhammer 40K, Sister of Battles, the next generation!

Afbeelding

:lol:
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 22 okt 2012, 23:15

is al iets beter dan de eerste editie:

Afbeelding

eindelijk ben ik eens niet de eerste die offtopic gaat :]
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Volgende

Keer terug naar Artikelen