Ola Gents,
Binnenkort komen foto's van het echte werk, maar ik wil alvast de theorie uitleggen wat betreft Mirror Blades. Het principe is dat een zwaard zo mooi opgepoetst en gepolijst is dat het glimt en licht weerkaatst.
Lees het diagram van links boven, via de boven rand, dan in een keer naar links beneden en eindig rechts onder.
1. Schilder het hele zwaard de middelste kleur die je wilt hebben. Enchanted Blue, Blood Red, Snot Green. Lekker een velle kleur (maar niet te fel, daar wil je de highlights naar toe hebben.) Kies meteen je shade en je highlight uit voor volgende stappen. Aan te raden:
Ice Blue
Enchanted Blue
Regal Blue
of
Blazing Orange
Blood Red
Scab Red
of
Scoprion Green
Snot Green
Dark Angel Green
2. In een schaak patroon, schilder 66-33 de hoofdkleur-highlight kleur op het zwaard in ongeveer even grote vlakken.
3. Herhaal de vorige stap, maar dan met een kleiner vlak. De kleurhoeveelheid wordt 33-66
4. Herhaal nog maals, maar nu wederom met een kleiner vlak. De kleurhoeveelheid wordt 0-100
5. Nog EEN keer herhalen, maar nu mix je de highlight kleur met wit. Dit vlak mag lekker klein blijven, maar moet wel aanwezig zijn. Onthoud deze kleur voor stap 9!
6. Nu beginnen we met het donkere deel. Pak de oorspronkelijke kleur en mix daar een shade kleur doorheen, 66-33 hoofdkleur - shade.
7. Stap 6, kleiner vlak, 33-66
8. Zoals stap 7, kleiner vlak, 0-100. Je kan het eventueel NOG donkerder hier maken, maar ik houd wel van een felle kleur.
9. Highlight de randen van het zwaard met de mix van stap 5. Vergeet dus ook niet het midden mee te pakken
10. Als reflectie, maak hele HELE dunne, schuine lijntjes die allemaal naar schuinboven lopen.
TADAAA
Je kan er voor kiezen om eerst het donkere gedeelte te doen en daarna na stap 9 meteen de highlights mee te pakken als je het lichtste vlak schildert. Ik ondervond dan alleen dat het zwaard al snel te donker wordt...