Dan de truucjes zover ik die gebruik.
1. Val niet in de valstrik van te veel punten op een plek stoppen. Vaak zie ik mensen met 3 units op tafel aan komen zetten, waarbij vaak zo'n 1000 punten in een unit gepropt is. Leuk als je het in combat krijgt, maar een beetje fatsoenlijke generaal ontwijkt die unit, of sloopt m van een afstand. Ik probeer bij 1500 punten minimaal altijd 2 combat units, 2 snelle kleine units en wat ranged opties in een leger te proppen.
2. Karakters zo goedkoop mogelijk. Ja het is leuk dat je Vampire Lord in zijn eentje een halve unit dood slaat. Maar het zelfde geld als bij 1, hij moet wel zijn punten terug kunnen verdienen. Meer poppetjes op tafel betekend meer opties. Een BSB is nog steeds nodig op dit lage level! (Behalve bij Undead).
3. Kies een lore waar je wat aan hebt. Zorg dat deze bij je leger past en als je voor een level 4 gaat, weet dan zeker dat je een lore hebt die ook het potje goed kan beinvloeden.
4. Figuren met balistic skill shooting zijn op lage punten aantallen effectiever. Wees dus niet bang om eens een unit van bv 20 archers te proberen.
5. Op lage punten aantallen zijn sommige units bijna ontstopbaar. Probeer dus te bedenken bij het schrijven van je lijst om counters, zelfs op dit lage punten aantal, in te bouwen. Ik neem bv altijd een flaming/magical attack mee, puur voor het geval ieman een Hellpit Abombination meeneemt of een lading ethereal figuren.
6. Als je wilt winnen, wees dat niet bang om zelf een ontstopbaar figuur mee te nemen. Zolang maar niet je hele lijst daarom heen hangt! Hou er ook rekening mee dat op lage punten aantallen sommige figuren beter zijn als bij de normale hogere figuren. Tomb Kings bv kunnen ineens hard in combat zijn met een aantal van hun constructs!
7. Lage punten aantal geeft vaak meer ruimte om tafel om op te spelen. Gebruik die ruimte dan ook voor je eigen voordeel. Neem ook echt ranged attacks mee om de tegenstander uit te dunnen, en wees niet bang om een paar beurten de tijd te nemen om hem of haar te verzwakken.
8. Gebruik kleine goedkope units om de tegenstander af te remmen en controle over het slagveld te nemen. 5 Empire Achters opofferen zodat jij je Steamtank erna in de zijkant van zijn Horde te rammen? Doen!