SLS 40k toernooitje 30-03-2013

Lees hier het laatste game nieuws, geruchten maar ook nieuws en aankondigingen van SLS.

SLS 40k toernooitje 30-03-2013

Berichtdoor TLRonin » 05 feb 2013, 00:03

SAMENVATTING:

Datum: Zaterdag 30-03-2013;

Dagprogramma: 10:00 - 18:00 (Zie rules pack.)

Puntenaantal: 1000pts

De rulespack: rules pack

Deelnemers:
1)TLRonin
2) Lupus Sancti
3) Sphere
4) Tokolosh
5) RCP77
6) Nuttowntau
7) Zombieburger
8) MorglumNecksnapper
9) wbravenboer
10) verdouche
11) Daniel
12) Draakeragon

Reservelijst
1) ?

Afzeggingen
- Vanguard
- Blonde beer
- Ronaldus Rex

Beoordeling armylist:

Armylists moeten opgestuurd worden naar mij (tlronin@gmail.com) en Lupus Sancti (bob_bax@hotmail.com) ter beoordeling. Uiterlijke deadline 17-03-2013. Hoe eerder je 'm inlevert, des te eerder kunnen we eventueel feedback leveren (als dat al nodig blijkt te zijn). Alvast bedankt voor de medewerking.
Laatst bijgewerkt door TLRonin op 26 maart 2013, 10:37, in totaal 22 keer bewerkt.
Reden: Beoordeling armylist info erbij.
TLRonin
General
General

Medals: 11
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1) Medal of Honor (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Transporter (2) The Forgotten Colony Silver (1)
Rise of the Beast Ribbon (1)

Re: SLS 40k toernooitje

Berichtdoor Tokolosh » 05 feb 2013, 00:15

Goed idee, ik ben erbij!

De GT regels zullen tegen die tijd nog niet bekend zijn, maar de battle of the clubs regels misschien wel.

Wat puntenaantal betreft, tegenwoordig wordt vaak 1750 punten gepeeld, als het een oefentoernooi wordt kunnen we misschien dit puntenaantal aanhouden? Als je ervoor wilt zorgen dat er met fun lijsten wordt gespeeld is het een optie om een Comp-score te gebruiken? Max 2 flyers, niet meer dan AV33 (Side,front + rear) etc etc.
Tokolosh
Master Sergeant
Master Sergeant

Medals: 4
SLS Deelname (1) SLS Lid Plus (1) Tournament Apprentice (1)

Berichtdoor rcp77 » 05 feb 2013, 00:27

Bovenal: gefeliciteerd met deze opdracht! ;) En wat een top idee, juist ook voor spelers zoals ik die totaal geen toernooi ervaringen hebben. Als de datum uitkomt, ben ik zeker van de partij!
M.b.t. de datum: ben je er van bewust dat dit Eerste Paasdag is? Ik heb in principe geen verplichtingen, maar uit ervaring weet ik dat dat zeker niet voor iedereen hoeft te gelden.
M.b.t. punten: ik snap waarom je voor een laag puntenaantal gaat, maar zoals je weet kan niet ieder leger daar even goed mee omgaan (1000 punten is en rot aantal voor bijv. Grey Knights zoals je weet).
Verder m.b.t. Roeland - is er met hem niet te praten over een soort partnership met SLS niet algemeen?
Vaste klanten (zoals ik :) ) krijgen bijv. 10% korting op GW-artikelen; wellicht kan hij dat standaard aan SLS-ere bieden in ruil voor een klein beetje reclame ofzo?
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor TLRonin » 05 feb 2013, 00:31

@Tokolosh:
Ik heb je erbij gezet! Mbt je feedback, goede ideeën! Even kijken wat de rest voor ideeën aanlevert.

@Rcp77:
Nee, ik heb niet gerealiseerd dat dit 1e paasdag is. Haha. Dus misschien moeten we het naar zaterdag 30 maart schuiven. Ik zie al 2 mensen die met meer punten willen spelen, dus ik denk dat die dan omhoog moet. Ik zat meer met beschikbare tijd snappie. Even kijken wat de rest hiervan gaat zeggen. ;)
Oh je kent Roeland ook? Ja, ik heb het geprobeerd, maar hij zou zich registreren op dit forum en dat heeft hij nog niet gedaan. Dus ik weet niet hoe open hij precies staat hiervoor. Dus ik dacht... Begin bescheiden. :D
Je staat er iig bij en dan gaan we kijken naar de datum. Op dit moment sta ik open voor alle input dus.
TLRonin
General
General

Berichtdoor Lupus Sancti » 05 feb 2013, 11:01

Het lijkt mij belangrijk om even gezamenlijk af te stemmen wat we willen die dag.

Lijstomvang: 1000pts / 1500pts / 1750
Als we kleine battles spelen (1000pts) dan is de kans groter dat je volledige battles kunt spelen. Dat is leuk en leerzaam. Voor mij is er dan wat meer tijd om tegenstanders te 'coachen'. Kleine battles zijn goed voor het begrip van missies en tactiek. Bij grotere battles kun je toernooilijsten testen of hun effectiviteit, maar dan kun je geen 'fun' voorwaarden stellen. Een GT of BotC lijst is nu eenmaal hard.

Mijn voorkeur zou zijn 1000pts met de regel "no triplicates" (dus maximaal 2x eenzelfde codex keuze) en het verzoek aan toernooi spelers om met 'leuke' lijsten te komen. Ik zal bij voorbaat beloven niet met mijn Guard te komen.

Ik neem die dag iets 'nieuws' mee om eens mee te pielen. Geen push-over maar zeker niet een getweakte toernooilijst. Andere spelers moeten maar kijken hoe ze dan invulling geven aan 'fun'.

Groeten,
Lupus
Warhammer 40.000
-Tau (ca. 3.000pts)
-Necrons (ca. 1.500pts)
-Grey Knights (ca. 4.000pts)
-Space Wolves (ca. 2.000pts)
-Imperial Guard (ca. 4.000pts)
-Chaos Space Marines (ca. 3.000pts)
Lupus Sancti
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1)
SLS Lid Supreme (1) Hulpvaardigheid Brons (1) Veteran Recruiter (1)
Medal of Honor (1) Tournament Grand Master (1) Strategic Debriefing Medal (1)
Transporter (1) The Forgotten Colony Gold (1) Rise of the Beast Gold (1)
Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor TLRonin » 05 feb 2013, 11:16

Lupus Sancti schreef:Het lijkt mij belangrijk om even gezamenlijk af te stemmen wat we willen die dag.

Dat zijn we nu toch aan het doen? :D

Ik stelde 1000 of 1250 voor nav jouw opmerkingen gisteravond. Maar als het merendeel toch liever een 1750 lijst wil uitproberen, dan kan dat natuurlijk ook.

Mbt no triplicates ligt inderdaad in het verlengde van wat tokolosh voorstelde. Dus duidelijk is dat we een setje regels nodig hebben om het een 'fun' toernooitje te houden.
TLRonin
General
General

Berichtdoor rcp77 » 05 feb 2013, 11:56

Geldt die "no triplicates" ook voor Troops-choices? Maakt het voor sommige legers (lees: Space Marines) wat lastig met maar 2 keuzes voor Troops.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor TLRonin » 05 feb 2013, 12:07

Die regel lijkt me niet handig voor scoring troop choices idd.
TLRonin
General
General

Berichtdoor NutTownTau » 06 feb 2013, 14:00

Klinkt leuk,

1) Op dit moment denk ik aan zaterdag 30 maart 2013 of zondag 31 maart 2013, zo'n beetje van 9:30 uur 's ochtends tot 17:30 's avond ofzo?;
zal even moeten checken of ik dat weekend ergens wordt verwacht dus ik wacht nog even met inschrijven.

2) Om wat sneller potjes te kunnen spelen zat ik te denken aan 1000 of 1250 punten;
het is inderdaad wel leuk als we potjes tot de laatste beurt kunnen spelen (ivm met het spelen voor objectives etc.), maar als mensen er hun toernooi lijst willen testen is 1750 wel beter. Mischien kunnen we het combineren door spelers de keuze te laten of ze met 1000/1250 of 1750 spelen afhankelijk van hun tegenstander? standaard is bijvoorbeeld 1250, maar de meer ervaren toernooi spelers kunnen ook een lijst van 1750 meenemen zodat als ze tegen over elkaar staan ze kunnen knallen met 1750 punten, maar wel wat meer tijdsdruk voelen (is er op toernooien ook lijkt me zo) om voor het eind van de ronde klaar te zijn.

3) Met missies/rulepack/etc... van het GT (als die al bekend zijn anders gewoon standaard regelboek).
als er nog geen regels zijn kunnen we ook de missies van Hordes & Allies gebruiken, maar de standaard missies zijn ook prima

4) Locatie kom ik nog op terug. Het zal ergens tussen Zoetermeer (of in), Delft, Den Haag en Rotterdam zijn. In deze regio zal ik de komende tijd zoeken naar een geschikte locatie (en uiteraard advies inwinnen bij mijn collega mods).

5) Terrein zullen we waarschijnlijk zelf met z'n allen mee moeten nemen. Schrijf je naam onder stukken of iets dergelijks. Weet ik veel.
heb eigenlijk geen terrein, maar als het nodig is kan ik proberen voor die tijd iets in elkaar te zetten

6)... Tja, wat ben ik nog allemaal vergeten?
tijdslimiet per ronde is wel handig. heb maar een paar toernooitjes gespeeld... maar tijd is altijd een groot probleem

*7) Eventueel puntje 7 kan zijn een eventuele sponsorship voor prijsjes of iets van de Speldorado in Delft. Ik heb even leuk gebabbeld met dé Warhammer guy daar (Roeland) en wellicht kan ik wel iets regelen.
Zou leuk zijn, mischien dat je van alle deelnemers een kleine bijdrage kan vragen (is mischien zowieso wel nodig ivm de locatie) zodat hij bij wijze van sponsorship een dikke korting kan geven ipv van gratis spul weg te geven.

No triplicates klinkt als een goede regel maar die zou ik inderdaad een beetje aanpassen; dat het niet geld voor troops, maar wel voor elites/heavy/fast
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor TLRonin » 06 feb 2013, 14:32

Als er teveel mensen niet kunnen op 30 maart dan verschuif ik 'm gewoon. Of ik begin een datumprikker voor de mensen die interesse hebben. Een toernooi zonder spelers is weinig aan. ;)

p.s.: Nuttowntau, mbt terrein maakt niet uit hoor. Ik heb terrein voor 2/3 tafels. Rcp77 en Lupus kan ik vast lief aankijken voor wat terrein. Dus 3/4 tafels moeten we zeker gevuld krijgen. ;)
TLRonin
General
General

Volgende

Keer terug naar Nieuws & aankondigingen