Ik heb vorige week tegen Coldone gespeeld, ik kan zeggen, een cauldron met 30 witches erom heen isseh... behoorlijk naar

Je gaat dan eigenlijk voor een Khainite units denk ik? Je kan dan denken aan het volgende om mee te beginnen. Witches zijn Core, dus 2 blokken daarvan, een met een Cauldron, een met een Medusa-ding. Dan heb je alvast behoorlijk wat slagkracht! Witch Elves gaan echt o-ver-al door heen. However, ze hebben door de cauldron een wardsave van 5+ en ze hebben maar T3. Daar voor krijg je in de plaats wel een terror causing, re-roll to hit, re-roll to wound, poisoned, full-retard aantal aanvallen blok. Close Combat kijkend, waarschijnlijk de hardste unit in het spel. Als er veel op geschoten wordt, krijg je misschien wel wat problemen... Ook Frenzy kan behoorlijk tegen je werken, maar daar moet je mee leren leven.
Verdere Khainite units zijn Executioners die van zichzelf ook wel bad-ass zijn. Geeft iets meer verdedigend werk mee aan je elfjes, maar das niet een slecht ding. 12 puntjes is wel wat heftig voor een heavy armored, T3 elf. Maar ja, daar moet je ook mee leren leven

Je hebt wel S6 always strike first killing blow hatred greatsword basterds met een chagerijnige kop.
Snelle units kom je dan bij de Warlocks te paard. Geen idee wat ze doen, ik heb het boek voor me en zal zo ff kijken.
Nog een nare CC unit zijn de Sisters of Slaughter. Net als witch Elves gaan ze door missle fire behoorlijk snel liggen, maar een 4+ ward save in Close Combat maakt een hoop goed

als de vijand sterker is krijgen ze ook nog bonussen, en dat is de vijand al heel snel...
Verder kan je je characters vullen met Death Hags en Sorceresses. Misschien een Assassin bij de Executioners?
Als laatste, Witch Cults zijn niet onbekend met Slaanesh. Je kan daar ook het een en ander mee mixen of units van 'lenen'.
Al met al, kun je aardig wat hobby projectjes eruit trekken. Dus je eerdere vragen:
Mijn vragen zijn:
1. Is het mogelijk een beetje sterke sterke lijst te maken en toch fluffy te blijven?:
Fok yeah! Je bent alleen ondergeschikt aan legers die het vooral van missles moeten hebben. Wood Elves en Dwarfs (en soms high elves en empire) ga je minder leuk vinden. Vampire Counts, Chaos, Bretonnians, O&G en dat soort CC legers scheur je eenvoudig uit elkaar.
2. Welke eenheden zijn een must en welke kan moet ik dan vermijden in een fluffy list?
Niets is een must, maar eenheden die er goed bij passen zijn: Deathhags, Sorceresses, Cauldrons of Blood, Bloodwrack Medusa's, Assassins, Witch Elves, Executioners, Doomfire Warlocks, Bloodwrack Shrines, sisters of Slaugther. Je kan het eventueel aanvullen met Slaaneshi units zoals Daemonettes, Steeds of Slaanesh, Slaaneshi marked daemon princes and the likes.
Units die je eigenlijk moet vermijden (maar lees dat dus niet als: mag niet): Alle soorten warriors, alle soorten beastmasters (en beasts), black guard, masters, cold one knights etc. Dus eigenlijk: de rest

Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe