Help met Dark Elves

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Help met Dark Elves

Berichtdoor patrickster » 17 nov 2013, 18:27

Na een hele lange tijd geen Fantasy gespeeld te hebben zit ik eraan te denken om het misschien weer op te pakken. Als het kan wou ik een fluffy Wytch cult lijst bouwen. Ik hou nu eenmaal van schaars geklede vrouwen. Who doesn't? Met dit leger wil ik geen toernooien doen en ik zal alleen tegen vrienden spelen voor de fun.

Mijn vragen zijn:

1. Is het mogelijk een beetje sterke sterke lijst te maken en toch fluffy te blijven?
2. Welke eenheden zijn een must en welke kan moet ik dan vermijden in een fluffy list?
Success is measured in blood; yours or your enemy's.
patrickster
Captain
Captain

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (1) SLS Deelname (1) SLS Lid Supreme (1)
Rise of the Beast Bronze (1)

Re: Help met Dark Elves

Berichtdoor NutTownTau » 17 nov 2013, 21:09

Witch elves zijn troops in de nieuwe editie, en dan heb je die sisters of slaughter, de cauldron of blood, hags... Volgens mij vallen executioners ook onder de "cult of khaine"... Shooting en magic vallen er een beetje buiten geloof ik.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor BenEvil » 17 nov 2013, 23:17

ik heb een coldone knights based legertje... is niet super sterk omdat in 8th in het algemeen infanterie gewoon beter is, maar blijf het toffe modellen vinden die best hard kunnen zijn (als je stupidity test haalt). Heb verder 2 pegasussen (pegasi?) , 1tje met wizard en 1tje met een lord/hero met twilight cloak (aka psycho elf).

Verder wil ik nog wat dark riders kopen (2x 5) en een unit doomfire warlocks. Zooitje bolt throwers erbij (nog 2 om op 4 stuks te zitten).
Heb dan 30 corsairs omdat het hele piraten thema me wel aanspreekt en die fielden om de sacdagger te voeden.

Witch elves ga ik nog twee doosjes van kopen en dan met een zooi unit fillers een horde van 40 maken. Cauldron is wel een mooie aanvulling, maar na het nieuwe model gezien te hebben ben ik er niet zo dol op... op de foto leek het nog wel aardig, maar als het eenmaal op tafel staat is het ding echt lelijk. Ik ga denk ik zoiets proberen te maken:

Zit elk geval genoeg in het boek om een tof leger te maken :)
The pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
BenEvil
Major
Major

SLS Lid Veteraan (1) Medal of Honor (1) Strategic Debriefing Medal (1)
The Renegade Crown Ribbon (1)

Berichtdoor NutTownTau » 18 nov 2013, 09:50

Coole cauldron, moet zeggen dat de nieuwe wel erg over de top is.. Zitten hele coole details op, maar die enorme trap doet meer aan scenery denken dan een unit
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Daniel » 18 nov 2013, 10:33

Ik heb vorige week tegen Coldone gespeeld, ik kan zeggen, een cauldron met 30 witches erom heen isseh... behoorlijk naar :)

Je gaat dan eigenlijk voor een Khainite units denk ik? Je kan dan denken aan het volgende om mee te beginnen. Witches zijn Core, dus 2 blokken daarvan, een met een Cauldron, een met een Medusa-ding. Dan heb je alvast behoorlijk wat slagkracht! Witch Elves gaan echt o-ver-al door heen. However, ze hebben door de cauldron een wardsave van 5+ en ze hebben maar T3. Daar voor krijg je in de plaats wel een terror causing, re-roll to hit, re-roll to wound, poisoned, full-retard aantal aanvallen blok. Close Combat kijkend, waarschijnlijk de hardste unit in het spel. Als er veel op geschoten wordt, krijg je misschien wel wat problemen... Ook Frenzy kan behoorlijk tegen je werken, maar daar moet je mee leren leven.

Verdere Khainite units zijn Executioners die van zichzelf ook wel bad-ass zijn. Geeft iets meer verdedigend werk mee aan je elfjes, maar das niet een slecht ding. 12 puntjes is wel wat heftig voor een heavy armored, T3 elf. Maar ja, daar moet je ook mee leren leven :) Je hebt wel S6 always strike first killing blow hatred greatsword basterds met een chagerijnige kop.

Snelle units kom je dan bij de Warlocks te paard. Geen idee wat ze doen, ik heb het boek voor me en zal zo ff kijken.

Nog een nare CC unit zijn de Sisters of Slaughter. Net als witch Elves gaan ze door missle fire behoorlijk snel liggen, maar een 4+ ward save in Close Combat maakt een hoop goed :) als de vijand sterker is krijgen ze ook nog bonussen, en dat is de vijand al heel snel...

Verder kan je je characters vullen met Death Hags en Sorceresses. Misschien een Assassin bij de Executioners?

Als laatste, Witch Cults zijn niet onbekend met Slaanesh. Je kan daar ook het een en ander mee mixen of units van 'lenen'.

Al met al, kun je aardig wat hobby projectjes eruit trekken. Dus je eerdere vragen:

Mijn vragen zijn:

1. Is het mogelijk een beetje sterke sterke lijst te maken en toch fluffy te blijven?:
Fok yeah! Je bent alleen ondergeschikt aan legers die het vooral van missles moeten hebben. Wood Elves en Dwarfs (en soms high elves en empire) ga je minder leuk vinden. Vampire Counts, Chaos, Bretonnians, O&G en dat soort CC legers scheur je eenvoudig uit elkaar.

2. Welke eenheden zijn een must en welke kan moet ik dan vermijden in een fluffy list?
Niets is een must, maar eenheden die er goed bij passen zijn: Deathhags, Sorceresses, Cauldrons of Blood, Bloodwrack Medusa's, Assassins, Witch Elves, Executioners, Doomfire Warlocks, Bloodwrack Shrines, sisters of Slaugther. Je kan het eventueel aanvullen met Slaaneshi units zoals Daemonettes, Steeds of Slaanesh, Slaaneshi marked daemon princes and the likes.

Units die je eigenlijk moet vermijden (maar lees dat dus niet als: mag niet): Alle soorten warriors, alle soorten beastmasters (en beasts), black guard, masters, cold one knights etc. Dus eigenlijk: de rest :)
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Coldone » 27 nov 2013, 23:23

@Daniel... lol..dat is een snelle opsomming van was de Dark Elves allemaal hebben... kan ik me goed in vinden.

Kleine aanvulling op de Warlocks.... met 2 S4 poisoned attacks en een 4+ ward save zijn dit uitstekende troopen om warmachines, monster, maar ook archers units of zelfs kleine bunker units uit te schakelen. Ze gelden zelf als een lvl 2 magier met de volgende spreuken. Doombolt (2d6 S5 hits); Soulblight (-1S;-1T)

Als je een full Khainite list wil gaan maken is vrijwel alles wel mogelijk...maar zou je niet al te zwaar mogen gaan in magie.... De enige echte Khainites in het spel zijn immers Witch Elves... Executioners...en natuurlijk een Death Hag en een Assassin. Sister of Slaughter zijn GEEN khainites
Hier is best een goede lijst mee te maken...tegen sommige legers zelfs heel erg hard.... echter aangezien je zelf weinig magie hebt is het lastiger je daar tegen te beschermen.
Tevens ben je redelijk kwetsbaar tegen schieten...maar dat ben je als Dark Elf toch wel heel snel.

Lol..hoe meer ik er over nadenk...hoe meer ik vermoed dat dit mogelijk niet iets is wat je tegen je vrienden wilt inzetten. Het kan zelfs echt vreselijk naar zijn.

Daniel...wat denk jij van 2 hordes Witch Elves...beide met een Cauldron of Blood in het midden....en een unit Executioners om cavalry mee te slopen ? ;-)
(denk even niet aan je fanatics...die zouden in dit geval een field day hebben)

@Patrickster ...laat even weten wat je precies wilt...
Cult of Khaine...Cult of Slaanesh...er zijn behoorlijk wat leuke dingen mee te bouwen.
Veel hangt ervan af wat je wilt spelen en vooral hoe je wilt spelen.
Khaine is echt recht naar voren en slopen.
Slaanesh is meer sneaky veel movement...magic...
Coldone
Sergeant
Sergeant

Medals: 1
The Renegade Crown Gold (1)

Berichtdoor Daniel » 28 nov 2013, 08:54

@ Coldone: Dat is lastig te behapstukken... Wel een ontzettend goeie les in Manouvering en hopen dat je een keer je frenzy test niet haalt waardoor je een unit wolfjes moet chargeren aan de andere kant van de tafel ofzo :) Lijkt me loodzwaar, maar als je het van te voren weet kan je er wel wat tegen doen. Nog steeds moet je een achterlijk aantal hits en wounds op scoren om het te laten liggen, maar de mogelijkheden zijn er.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)

Berichtdoor BenEvil » 28 nov 2013, 15:09

Hoe zit het nu met de cauldron regels?

Het is een chariot, maar mag in een unit alsof het een character is. Het moet in het midden van de unit staan.

Geldt nu:

Look out sir? (zoals voor character)
Telt het mee in rank & file?
BenEvil
Major
Major

Berichtdoor Daniel » 28 nov 2013, 15:54

1. Nope, 't is een large target. Infantry mag alleen maar op infantry look out sirren.
2. Yup. Net als een SCreaming bell of Plague Furnace.
Daniel
General
General

Berichtdoor BenEvil » 28 nov 2013, 16:15

En wat betreft marching? Chariot ken da nie :)
De witch elves bewegen als langzaamste unit, dus mogen ze ook niet meer marchen. Of zie ik dat verkeerd?
BenEvil
Major
Major

Volgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy