Dark Elves

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Dark Elves

Berichtdoor Firecrack » 08 mei 2014, 22:36

Warhammer on a budget(totaal iets van 150 euro). Na 2 jaar wat Dark Elves te hebben liggen (warrior doos + knights), had ik uiteindelijk 70 warriors voor 30 euro op de kop getikt, nu weer een leuk marktplaats bod gedaan. Kom ik op de volgende lijst.

Lord
Dreadlord - Sea Dragon Cl / Hvy Armr / Manticore / blackdragon egg 350 punten
Heroes
Sorceress (dark magic) - lvl 2 - Tome of Furion 140 punten
Core
40 Dreadspears (+ full command) 390 punten
16 Darkshards (+ musican / shields) 218 punten
20 Corsairs (+ full command / second handweapon) 250 punten
Special
5 cold one knights (full command) 180 punten
5 Shades ( + hand weapon + light armor) 95 punten
10 Executioners (full command) 150 punten

2389 punten

Ik hou nog 24 oude warriors over. Zal ik hier speren van maken of een nieuwe unit XBow men? Wil ooit nog weleens een Black Dragon, Krakenbeest en Repeater Bolt Throwers kopen. Me grootste Fantasy (en 40k leger) ooit! Tips om dingen te veranderen? Dit is het enige wat ik heb.
WH40k TAU - Warma/Hordes Minions-Khador - X-Wing - BA IJA
Firecrack
Master Sergeant
Master Sergeant

Medals: 2
SLS Aspirant Lid (1) Deception from Within Ribbon (1)

Re: Dark Elves

Berichtdoor Sphere » 08 mei 2014, 23:22

Ik weet uit mijn tijd (maar ik weet niet in hoeverre de regels zijn aangepast) dat xbowmen erg goed zijn en de Repeater Bolt Throwers. Don't leave home without them!
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Firecrack » 08 mei 2014, 23:25

Zit nog te twijfelen tussen deze lords. Beast master heeft een skill, dat de Manticore D3 attacks extra per beurt krijgt. Daarin tegen heeft de Dreadlord heavy armor.
Black Dragon Egg geeft S2 breath weapon attack (geen armor save, en eenmalig). Cloak of Twilight 3+ ward save against shooting attacks and spells. Gives the wearer Killing blow and Multiple wounds (D3) in the first round of any close combat.
Manticore Upgrades:
Blind Rage, krijgt D3 attacks bij elke ronde van combat, aanvallers tegen de manticore +1 to hit op hem. Iron Hard Skin, manticore krijgt scaly skin (4+).

High Beastmaster – Manticore (all upgrades) blackdragon egg
Cloak of Twilight 445 punten

Dreadlord - Hvy Armr / Manticore (full upgrades)/ blackdragon egg
Cloak of Twilight 441 punten
Firecrack
Master Sergeant
Master Sergeant

Berichtdoor Daniel » 09 mei 2014, 07:44

Lord
Dreadlord - Sea Dragon Cl / Hvy Armr / Manticore / blackdragon egg 350 punten
Heroes
Sorceress (dark magic) - lvl 2 - Tome of Furion 140 punten
Core
40 Dreadspears (+ full command) 390 punten
20 Corsairs (+ full command / second handweapon) 250 punten
Special
5 Shades ( + hand weapon + light armor) 95 punten
10 Executioners (full command) 150 punten

2389 punten

pfoei... Mijn Dark Elf period is vrij lang geleden en begin pas sinds de nieuwe Wood Elves mijn liefde voor Fantasy weer terug te krijgen. Dat gezegd te hebben, eens kijken wat ik kan doen:

- Als je Dark Elves on a budget wilt moet je helaas de sterkste unit skippen: Hag op een bloedende glas-koets met 30-40 Witch Elves. be-la-che-lijk. Miljoen attacks, re-roll to hit, re-roll to wound, ward saves, die ook nog eens ge-re-rolled mogen worden, echt belachelijk.

- 10 executions is 150 punten weggegooid. Eerste aankoop wat ik zou doen is die unit boosten.

- 40 Speerpoppetjes is een prima basis block. Niets meer aan doen

- Prima amount van Repeater Crossbow popjes: veel bang for your buck, een van de betere eenheden.

Ik wil het niet graag zeggen, maar op 2400 punten met een lvl 2 ga je simpelweg verliezen door te weinig magical support. Ik vind het te triest voor woorden, want zo zou Fantasy niet moeten. Tegenwoordig is het vrij mainstream dat je een lvl 4 + eventueel magical support meeneemt. In mijn ogen eeuwig zonde maar ja, je moet, want anders is de game sowieso in 2 beurten afgelopen. Persoonlijk: Ik vind dus echt deze lijst super tof en een school voorbeeld van hoe een leger eruit zou moeten zien! Veel bodies, weinig magic, en wat je voor magic hebt support voor de rest van je leger. Awesome!
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Firecrack » 09 mei 2014, 08:21

Dit is namelijk alles wat ik heb. Ik proxy de Sorcerrores ook, normaal is dat namelijk een dreadlord model. Ik kan die Executioners wel met fillers maken, heb voldoende bases liggen. Met fantasy vind ik de fluff echt geweldig.

Ik krijg me oude liefde terug door een kleine campaign die ze bij ons spelen. Fantasy modellen gaan voor geen drol op marktplaats weg, maar 40k kost nog wel wat. Zag allemaal Chaos legers (6-7 volledige units, voor 50-60 euro). Vroeger zelfs lopen dromen over fantasy, sieges wil ik ooit nog wel eens spelen (dat is mijn droom).
Firecrack
Master Sergeant
Master Sergeant

Berichtdoor wbravenboer » 09 mei 2014, 10:01

Laatst weer potjes gespeeld, zelfs 2x level 4 wizards als tegenstander, maar het ging toch goed. Magie kan wel beslissend zijn, maar het hoeft niet per se. Anders spreken we af wat wel en wat niet.
Dark Elves zijn een erg mooi leger, zit nog wel te kijken naar de AoW witch elves, dat nieuwe apparaat is eigenlijk het enige dat nog zou kopen op dit moment.
Rogier, je mag wel dingen lenen hoor.
wbravenboer
Major General
Major General

Medals: 3
Deelname Brons (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)

Berichtdoor Firecrack » 09 mei 2014, 11:48

Laatste echte pot die ik gespeeld heb was toen de Dark Elves uitkwamen (vorige release) in de GW. Walter, als we weer spelen zal ik kijken wat ik wil lenen :) Eerst me verzending afwachten en alles bouwen :)
Firecrack
Master Sergeant
Master Sergeant

Berichtdoor Blonde Beer » 09 mei 2014, 12:20

Een level 2 is zat. Zolang je lijst maar flexibel is.
Ik speel tegenwoordig standaard met een level 2 zonder dispell scroll en het gaat prima.

Ik zou zelf niet voor de speren gaan maar meer xbows. Corsairs zijn beter in combat dan speermannen.
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 9
Gouden Schilder Medaille (2) SLS Deelname (1) SLS Lid Supreme (1)
Junior Recruiter (1) Medal of Honor (1) Blog Meister (1)
Tournament Grand Master (1) The Renegade Crown Bronze (1)

Berichtdoor BenEvil » 09 mei 2014, 19:40

neem psycho elf (master) op dark pegasus mee en doe hem de cloak of twilight aan + lance en heavy arm/shield ==> 182pts. Echt gruwelijke combi (mede omdat de berijder T4 krijgt van de pegasus en dat is wel lekker voor elfjes)

Hier kun je trouwens ook leuke dark elves kopen (mocht je nog wat zoeken): http://www.artemisblacks.com/gamezone/darkelves.shtml
Ik heb hier die dark pegasus gehaald voor 15 euro geloof ik en daar dan een coldone rider op geplakt.
The pen is mightier than the sword and considerably easier to write with
BenEvil
Major
Major

Medals: 4
SLS Lid Veteraan (1) Medal of Honor (1) Strategic Debriefing Medal (1)
The Renegade Crown Ribbon (1)

Berichtdoor Coldone » 10 mei 2014, 13:06

@Firecrack

Dit is een interessante lijst....redelijk schietend georienteerd.....dit werkt uitstekend tegen sommige legers.
Je hebt inderdaad wel iets van een paar Bolt Throwers nodig om dit te kunnen supporten.... momenteel heb je immers slechts je CoK en je DreadLord om tegenstand te bieden tegen modellen met hoge armour saves.... denk hierbij aan Knights; maar ook WoC.

Wat betreft magic.... Ik speel bijna altijd met een level 4, gewoon omdat ik het leuk vind, en het een extra dimensie in het spel bied.
Ik ben het echter wel met mijn naamgenoot eens....een lvl 4 is geen verplichting....wel is waar vind ik het zelf dan vaak de moeite waard om 2 lvl 2 casters te hebben; echter als Dark Elf speler kun je natuurljk uitstekend een unit Warlocks gebruiken. Deze zijn voor heel veel dingen heel goed te gebruiken.

Ik denk dat je genoeg modellen in gebruik hebt om een geweldige core neer te zetten.
Misschien kun je je overige modellen gebruiken om te dienen als unit filler bij je Executioners.... probeer in de buurt van de 21 executionrs te komen (3x7).

Als je een keertje wil oefenen, ik heb een redelijk compleet Dark Elf leger, en wil je met alle plezier een aantal modellen lenen, zodat je ze kan testen voordat je overgaat tot de koop er van.
(just send me a PM)
Coldone
Sergeant
Sergeant

Medals: 1
The Renegade Crown Gold (1)

Volgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy