Word dit nog gespeeld

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Re: Word dit nog gespeeld

Berichtdoor Daniel » 14 jan 2015, 14:10

buffs en debuffs zouden prima zijn, maar een vrij standaard spel krijg je al +4 toughness erbij. Voor een blok van 30-50 poppen is dat echt desastreus goed. Je LD wordt je strenght is er nog zo eentje. Zelfs goblins met S6 is monsterlijk goed. Persoonlijk erg onnodig. Een simpele "Gefeliciteerd, je hebt nu poisonous attacks" is een prima buff die magic kan veroorzaken. Of +1 strenght, of +2 movement. Simpele dingen die de schalen net een klein beetje naar jou kant op kunnen trekken. En niet dat je die zelfde schalen pakt die in eerste instantie pre-magic in balans zijn, en daarna 50kilo op wordt gegooid in your favor.

Magic moet voor mij een minimaal effect hebben op de game, en sowieso niet gamewinning zijn.

Maar dat ben ik.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Arjan » 14 jan 2015, 16:13

JasperA schreef:Met de groep spelen we onderling vaak thuis. Regio Zoetermeer (of Leiden voor 1), altijd wel plek voor 1 extra. Ik ben ook regelmatig aanwezig op donderdag avond bij de part time heroes in Zoetermeer. Misschien dat we daar een keer kunnen afspreken voor een pot Warhammer?

Donderdag avonden worden lastig, moet meestal werken. Weekenden zijn makkelijker. Maar een keer afspreken daar is prima.

Wat betreft de magic die zo te horen nogal een probleem is, kunnen we dan niet met een clubje die het minder wil een soort van huisregel/herschrijving van de regels maken. Want zo te horen is er genoeg animo voor. Heb nu niet het idee dat in voorgaande edities magic nu zo sterk was, krachtig als het lukte maar niet te(of is dit een hersenspinsel :?). Als ik het me goed herinner kreeg je per level zoveel dobbelstenen om te gebruiken. En ik denk dat je alleen de basis spells moet gebruiken, niet de 2e betere versies die je ook kan kiezen.
Dus laat maar weten of mensen hier interesse in hebben om het aan te passen naar een acceptabel iets.

De enige reden waarom ik een skink priest nu als generaal heb is omdat dat het enige model was wat ze toen bij GW Rotterdam verkochten. Ik ben ook iemand die voor de lol speelt of dingen inzet omdat ze cool zijn. Ripperdactyls schijnen beter te zijn dan terradons, maar terradons zijn zoveel cooler :mrgreen:.
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Medals: 1
SLS Lid (1)

Berichtdoor JasperA » 14 jan 2015, 19:41

Misschien dat de ene soort magie sterker is dan de andere, ik zie op papier wel veel potentie tot rare dingen maar nog nooit op de tafel meegemaakt. Ik merk het vanzelf wel denk ik.
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor Arjan » 14 jan 2015, 19:53

Ik zie het ook vanzelf wel. Maar als ik meer wil spelen moet ik alle opties open houden :).
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

SLS Lid (1)

Berichtdoor Daniel » 14 jan 2015, 23:42

Dat zeker. Of heel flexibel zijn qua leger opbouw. Vraag je tegenstander wat hij/zij als speelstijl prefereerd en bouw een lijstje op die beginselen. Allicht wordt er dan een mooie, klassieke match gespeeld ;)
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Berichtdoor Coldone » 09 apr 2015, 19:24

Bijna 3 maanden na de eerste post..
ik ben er lekker vlot bij. Maar goed....verhuizing e.d. heeft er best ingehakt moet ik zeggen ;-)

Ik speel nog steeds Warhammer Fantasy.
En ben tevens nog steeds op zoek naar nieuwe tegenstanders.

Als je zin hebt om te spelen... stuur me een PM ;-)
Coldone
Sergeant
Sergeant

The Renegade Crown Gold (1)

Berichtdoor JasperA » 09 apr 2015, 19:55

Ben je wel eens beschikbaar op donderdag avond? In deze thread spreken we regelmatig af voor 40K en Fantasy in de Part Time Heroes:
viewtopic.php?f=39&t=1460&start=390
Daarnaast zal ik je naam onthouden, ik speel ook regelmatig een pot in het weekend op de thuis tafel. Voel je vrij om een PM te sturen!
JasperA
General
General

Berichtdoor Blonde Beer » 28 okt 2015, 12:45

Ik schat dat er nog zon 100 echt actieve spelers in Nl zijn, die nog toernooien spelen. Niet veel dus.
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 9
Gouden Schilder Medaille (2) SLS Deelname (1) SLS Lid Supreme (1)
Junior Recruiter (1) Medal of Honor (1) Blog Meister (1)
Tournament Grand Master (1) The Renegade Crown Bronze (1)

Berichtdoor JasperA » 28 okt 2015, 13:03

Morgenavond speel ik toevallig een pot, dus wat mij betreft bestaat het nog wel. Het is wel zeker waar dat het ik weinig spelers tegenkom. Is ook nooit anders geweest in mijn ervaring.
JasperA
General
General

Berichtdoor Daniel » 28 okt 2015, 14:15

100 spelers? voor 8e of AoS?

Want beide is veels te weinig.

Spelers zitten alleen wel verdacht goed verstopt, ze lurken niet zovaak op fora. De juiste personen vinden kan best wel een task zijn ja...
Daniel
General
General

VorigeVolgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy