9th ed. warhammer fantasy

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

9th ed. warhammer fantasy

Berichtdoor Daniel » 10 apr 2015, 08:36

Langzamerhand druppelen de rumors binnen, en hoe meer dat druppelt, hoe blijer ik wordt.

WAARSCHUWING: KAN SPOILERS BEVATTEN!

De eerste rumors van een tijdje geleden bestonden uit de term Bubblehammer: waarin alle realms van de Fantasy World opgeblazen zouden zijn en er fragmenten in "bubbles" door de Warp driften en af en toe met elkaar in aanraking komen zodat daarna geknokt zou kunnen worden. Dat zou "logisch" zijn als Wood Elves ooit eens tomb Kings zouden bevechten: Khemri en Loren lagen immers niet naast elkaar.

De afgelopen maanden is er gelukkig niets meer van bubblehammer vernomen. Wel is door de End Times een pad ingeslagen wat mijzelf erg intrigeerd. Aan het einde van Archaon hebben de chaos gods het wel een beetje gehad met het gekloot rondom de fantasy world, en de wereld valt uit elkaar. één persoon overleefd het, drift een tijdje door time and space, ziet een object, raakt het aan en een "new beginning" was daar. Geruchten gaan al de ronde: is dit The Emperor en wordt zo 40k gecreeerd?

However, wat moet er dan gebeuren met fantasy? er is geen old world meer, geen new world, geen rassen...niets!

Enter Warhammer 9th. Zoals de geruchten er nu voor staan, wordt het spel flexibeler in de benadering. Wil je kleine battles? doe dat. Wil je groot? geen probleem. Toch liever skirmish? have at it! Ideaal! Als je een nieuw legertje wilt bouwen, maak dan een klein skirmish legertje en je battles zijn misschien wel epischer dan welke Legendary Battles game die je ooit hebt gespeeld. Trust me, de battles die ik echt goed kan herinneren uit de honderden die ik heb gespeeld zijn de Mordheim battles juist omdat het zo kleinschalig is. Blijkbaar komen er maar 6 facties. Chaos en Light zouden al in de basis doos zitten. Daarnaast zouden Greenskins, Elves, Undead en de rest toegevoegd worden. Hoe dit verder in z'n werk gaat, weet niemand nog.

Dan het puntje: ronde bases. Ik geloof zelf niet dat GW hun fanbase zo zou naaien, dat vierkante bases niet meer geldig zouden zijn en dat je alles moet rebasen. Wel geloof ik, dat ze ronde bases gaan introduceren. Hoofdreden? het staat mooier. Ronde bases maken een model individueel. Het zou dan vooral om een Estetische keuze gaan, iets wat GW al eerder heeft gedaan bij 40k. Space Marines hebben nu opeens een grotere base en modellen krijgen steeds andere bases: het staat ook echt een stuk beter. Vierkante bases zullen waarschijnlijk gewoon nog speelbaar zijn, en voel niet de drang om ook maar iets te rebasen. Maar als je een nieuw leger begint, consider that it might change.

Al met al wordt ik eigenlijk best enthousiast van de geruchten... Ik wacht nog even op verificatie dat ronde bases een feit worden, en ik heb 2000 punten Wood Elves die ala minute gebouwd kunnen worden aangezien alles nog in Sprue zit. Ook een mordheim Empire Warband was ik van plan, maar als Skirmish een hit is, kan ik net zo goed alles op ronde bases gooien. Ook een compleet, 100% nieuwe lore spreekt me erg aan! De Warhammer wereld vanouds zat een beetje vast. Er gebeurde niets. Nu met the End Times doen ze eigenlijk een complete reset van de lore en alles kan anders zijn. Andere goden, andere benamingen, andere alliances, andere hatreds. Misschien komt er nu in de Lore wel naar voren dat Goblins een grafhekel hebben aan mensen, maar dat ze redelijk goed overweg kunnen met Elves. Who knows! Alle boeken staan open!

Warhammer 9th: eind van de maand zullen we er meer over horen en er staat een grote launch aan te komen voor mei-juni.

Get ready to get some!
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Re: 9th ed. warhammer fantasy

Berichtdoor JasperA » 10 apr 2015, 09:46

Ik heb er al zin in! Dit klinkt een stuk beter (en realistischer) dan alle eerdere verhalen die ik gehoord heb. Ook skirmish voor de afwisseling lijkt me wel wat. Op miniwargeming.com doen ze een hele serie met regiments of renown: Altdorf in Flames. Een soort Fantasy Kill Team battle, erg gaaf en zou ik ook zeker zelf willen spelen. In ieder geval heb ik geen spijt dat ik vorig jaar een leger undead ben gestart, het blijft gewoon speelbaar.
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Keer terug naar Warhammer Fantasy