PTH fantasy competitie

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

PTH fantasy competitie

Berichtdoor JasperA » 10 jun 2015, 19:55

Om het Fantasy gedeelte te stimuleren start vanaf morgen avond de warhammer Fantasy competitie bij de PTH. Het idee is om over een periode van een aantal weken tegen verschillende tegenstanders te spelen. En hier zitten dan een paar extra regeltjes omheen. Het formaat is 2000 punten en de regels zijn bij mij op te vragen (via PM) of via de PTP (Stephan).

Alhoewel het een competitie is, gaat het vooral om de lol en de gezelligheid. Dus je hoeft geen veteraan te zijn om mee te doen (zijn wij ook zeker niet!). Een basis kennis van de regels is uiteraard wel erg fijn!

Dus als je interesse hebt, laat van je horen!
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Re: PTH fantasy competitie

Berichtdoor Sphere » 10 jun 2015, 21:54

Mooi initiatief, ik hoop dat het inderdaad een paar nieuwe / inactieve spelers actief kan krijgen. Zou wel leuk zijn want WHF wordt nog wel ondergewaardeerd ook hier op het forum :)
“If something stands between you and your success – move it. Never be denied.” - Dwayne ‘The Rock’ Johnson

Arcade Universe
Click here to find an arcade in your neighborhood
Sphere
General
General

Medals: 16
Zilveren Schilder Medaille (3) Bronzen Schilder Medaille (1) Deelname Brons Bar (1)
Organiser Master (1) SLS Lid Supreme (1) Executive Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister (1) Transporter (2)
The Forgotten Colony Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 10 jun 2015, 23:08

Ik wil misschien wel weer eens fantasy spelen. Is 2000 punten niet wat groot voor PTH, ik zie daar voornamelijk kleinere legers?
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 11 jun 2015, 08:03

Gewoon Nagash inzetten, dan zit je al op de helft...:P
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor JasperA » 11 jun 2015, 10:34

Singleton Mosby schreef:Ik wil misschien wel weer eens fantasy spelen. Is 2000 punten niet wat groot voor PTH, ik zie daar voornamelijk kleinere legers?

Die conclusie hadden wij ook gemaakt, het formaat is aangepast naar 1600 punten. We willen in de toekomst wel naar de 2000 toe, als deze opzet een succes wordt.
JasperA
General
General

Berichtdoor Phoenix » 12 jun 2015, 09:39

Ik ben bijna al mijn tijd kwijt aan W40K, maar een game ter afwisseling is wel leuk. Ik heb recent gekozen om mijn X-wing en Warmachine te verkopen en Lord of the Rings wordt het toch ook niet als tweede game. Misschien dat ik Fantasy ga spelen, maar ik wacht wel eerst de Age of Sigmar af.

Als ik het ga spelen wordt het een keuze tussen Dark Elves (reden: cold ones), Tomb Kings (reden: scorpion en Ushabti), Lizardmen (dino's) of Daemons/Warriors of Chaos (trollen leger mogelijk bij één van de twee?).

Advies/meningen over het wel of niet spelen van bovenstaande legers is meer dan welkom. Ik weet nog niks van Fantasy :).
Phoenix
General
General

Deelname Brons Bar (1) SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (2) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor JasperA » 12 jun 2015, 10:46

Alles is speelbaar maar de verwachting is dat undead 1 factie wordt, dus of er dan nog Scorpions en Ushabti zijn is te betwijfelen). Elves worden misschien ook 1 factie (dus risico voor de cold ones). Als je specifiek voor een bepaald model wilt gaan dan zou ik de nieuwe facties afwachten, er wordt beweerd dat alles behouden wordt, maar eerst zien dan geloven!

Kortom we zullen het zien en misschien dat je na de zomer mee kan doen :)
JasperA
General
General

Berichtdoor Arjan » 12 jun 2015, 12:39

Deze ronde sla ik over, eerst maar is leren hoe fantasy werkt en of ik het wat vind. Mocht ik het niks vinden kan ik de lizardmen altijd nog gebruiken voor kings of war zodra de officiële non lizardmen lijst uitkomt van mantic, nu 2 testlijsten voor halflings en skaven zijn uit, moeten er meer komen.

In ieder geval succes met organiseren/spelen Jasper. Misschien een idee, voor de twijfelaars een startcursus fantasy geven, leren en spelen tegelijk met kleine punten/eenheden om alles onder de knie te krijgen :).
Arjan
Lieutenant Colonel
Lieutenant Colonel

Medals: 1
SLS Lid (1)

Berichtdoor JasperA » 12 jun 2015, 13:36

Intro in fantasy wil ik altijd wel geven Ajan geen probleem. Bij de PTH ook wel want nieuwe spelers werven is voor hun ook weer een kans centjes verdienen. Wil ik wel los houden van de competitie, daar wil ik echt mijn best doen en tactisch spelen zonder rekening te houden met het niveau van de tegenstander. Bij een intro pot houd ik mij in en ben ik vooral bezig om verschillende leerzame situaties te creëren.
JasperA
General
General

Berichtdoor Coldone » 13 jun 2015, 20:28

Cool...ik ben zeker geinteresseerd.

Ik zal per omgaande een pm sturen voor de regels.....

Wat ik ga spelen....ach....Daemons...Dark Elves en/of Wood Elves....ik zie wel wat er voor de rest mee doet ;-)
Coldone
Sergeant
Sergeant

Medals: 1
The Renegade Crown Gold (1)

Volgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy