Warhammer 9th Age

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

Warhammer 9th Age

Berichtdoor Singleton Mosby » 11 jul 2016, 17:35

Ik zie dat het zo langzamerhand meer wordt gespeeld. Volgende week speel ik m'n eerste pot fantasy in jaren, nu met de 9th age regels. Zojuist de armylist doorgenomen en het ziet er leuk uit. De Bretonnia units welke ik altijd leuk heb gevonden zijn er nog steeds en interessante extra units zijn erbij gekomen. De regels moet ik nog doornemen maar het ziet er uit alsof hier goed over is nagedacht en het een serieuze upgrade is sinds 8th.

Hoe is de ervaring hier?
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Re: Warhammer 9th Age

Berichtdoor Ebarse » 11 jul 2016, 20:37

Naast de 9th age is AoS met de general's handbook misschien ook een optie. Zodra ik de book heb gelezen zal ik een test plannen.
Ebarse
Major
Major

Medals: 4
SLS Deelname (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Veteraan (1)
Tournament Apprentice (1)

Berichtdoor Phoenix » 11 jul 2016, 21:13

Omdat je vraagt naar 9th age had ik nog geen reactie neergezet, maar @Ebarse, als je een test met AoS gaat doen, ik wil het graag uitproberen :).
Phoenix
General
General

Medals: 6
Deelname Brons Bar (1) SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (2) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Daniel » 11 jul 2016, 22:35

Ik blijf bij AoS. 9th Age is en blijft homebrew en dat zit niet lekker bij me... Heb geberals handbook gezien eb tot nu toe lijkt het best ok in elkaar te zitten. Ook vind ik die ronde bases iets mooier. Neemt niet weg dat het idee van 9th Age best gaaf is opgezet, maar niets voor mij.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor NutTownTau » 11 jul 2016, 22:57

Volgens mij weet Blonde Beer (als fantasy fanaat) wel het nodige van 9th age en heeft hij er dacht ik ook (even terug) een toernooi voor georganizeerd.

Mischien dat je hem een mailtje kan sturen of hij zijn kennis met geinterreseerde SLSers kan delen :)
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 12 jul 2016, 10:04

Daniel schreef:Ik blijf bij AoS. 9th Age is en blijft homebrew en dat zit niet lekker bij me... Heb geberals handbook gezien eb tot nu toe lijkt het best ok in elkaar te zitten. Ook vind ik die ronde bases iets mooier. Neemt niet weg dat het idee van 9th Age best gaaf is opgezet, maar niets voor mij.

Fantasy is voor mij blokken infanterie en cavalry over een tafel schuiven. Soort van Total War op de tabletop. Dat mist helemaal met ronde bases en skirmishende units. Ik sla AoS dus over. Waar ik bij 9th vooral benieuwd naar ben is of de homebrew regels werken en of Magic minder heftig is dan dat het in 8th was.
Singleton Mosby
General
General

Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)

Berichtdoor JasperA » 12 jul 2016, 10:27

Singleton Mosby schreef:
Daniel schreef:Ik blijf bij AoS. 9th Age is en blijft homebrew en dat zit niet lekker bij me... Heb geberals handbook gezien eb tot nu toe lijkt het best ok in elkaar te zitten. Ook vind ik die ronde bases iets mooier. Neemt niet weg dat het idee van 9th Age best gaaf is opgezet, maar niets voor mij.

Fantasy is voor mij blokken infanterie en cavalry over een tafel schuiven. Soort van Total War op de tabletop. Dat mist helemaal met ronde bases en skirmishende units. Ik sla AoS dus over. Waar ik bij 9th vooral benieuwd naar ben is of de homebrew regels werken en of Magic minder heftig is dan dat het in 8th was.

Zoals je weet is mijn mening erg positief of 9th age :) . Daarom ben ik ook blij dat we volgende week een oefen potje gaan proberen. Wat betreft de magic: de spells zijn aangepast maar de belangrijkste verandering is dat je altijd de keuze hebt om te dispellen (indien je dobbelstenen/scrolls hebt). Dus ook als je dubbel 6 gooit bij je cast roll. Miscast gebeurt alleen indien de spell af gaat en de miscast table is afhankelijk van de aantal dobbelstenen die je hebt gebruikt voor je spell (meer dobbelstenen = meer pijn).
JasperA
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor Daniel » 12 jul 2016, 11:08

Singleton Mosby schreef:

Maar dat kan je nog steeds doen. Blokken kun je nog steeds opstellen. Hack, kan ook nog aardig effectief zijn ook. Je bent alleen veel meer vrij om formaties aan te houden. Waar je in de 8e eigenlijk alleen maar een box-formation of Line-formation kon maken, kan je in AoS ELKE formatie maken die je wilt: Staggered Line, Vanguard, Staggered Box, Box, Semi-circle, Full-circle, Arrowhead formation...Zelfs je beroemde Lance Formation kan gewoon weer zoals ie hoort: 1 baas voorop, 2 daarachter, 3 daarachter, 4 daar achter etc.
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 12 jul 2016, 13:15

Daniel schreef:
Singleton Mosby schreef:

Maar dat kan je nog steeds doen. Blokken kun je nog steeds opstellen. Hack, kan ook nog aardig effectief zijn ook. Je bent alleen veel meer vrij om formaties aan te houden. Waar je in de 8e eigenlijk alleen maar een box-formation of Line-formation kon maken, kan je in AoS ELKE formatie maken die je wilt: Staggered Line, Vanguard, Staggered Box, Box, Semi-circle, Full-circle, Arrowhead formation...Zelfs je beroemde Lance Formation kan gewoon weer zoals ie hoort: 1 baas voorop, 2 daarachter, 3 daarachter, 4 daar achter etc.

Ik heb AoS nooit gespeeld. Maar de ronde bases en de manier waarop je het op de plaatjes ziet lijkt alsof er geen blokken infanterie zijn. All-in-all trekt het me gewoon totaal niet. In tegenstelling tot 9th wat me dan wel weer leuk lijkt.
Singleton Mosby
General
General

Berichtdoor JasperA » 12 jul 2016, 15:15

AoS en 9th age is appels met peren vergelijken. Het zijn gewoon totaal andere spellen die beide hun eigen ding doen. Je kan er alleen dezelfde mini's voor gebruiken. Dus een beetje zoals Chaos Deamons voor AoS en 40K dus.
JasperA
General
General

SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Volgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy