House Rules

Spelregels bespreken of taktieken voorleggen? Leg hier je WHF vragen voor.

House Rules

Berichtdoor Daniel » 17 jul 2013, 22:24

Hebben jullie ook House Rules waar jullie mee spelen om het spel leuker te maken?

Sinds een tijdje zijn hier de volgende huisregels van toepassing en het maakt het spel in mijn ogen VEEL leuker. Het wordt dan wat meer een veldslag in plaats van een Wizard Duel.

- Gebouwen zijn altijd impassable terrain
- Spell 6 bestaat niet. Rol je een 6 voor je lore dan mag je een andere spell kiezen
- Dubbel 1 is enkel miscast en geen irresistable force.
- Niet al je characters mogen mages zijn
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Re: House Rules

Berichtdoor Blonde Beer » 17 jul 2013, 22:31

Verschrikkelijke houserules! Niet lullig bedoeld maar met zon comp ga ik gewoon units van 1200 punten op tafel zetten.

Maar serieus waarom doen jullie dit niet :

Je mag maar maximaal 5 dobbelstenen per spreuk gebruiken. Maakt de grote spreuken een stuk onbetrouwbaarder.
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 9
Gouden Schilder Medaille (2) SLS Deelname (1) SLS Lid Supreme (1)
Junior Recruiter (1) Medal of Honor (1) Blog Meister (1)
Tournament Grand Master (1) The Renegade Crown Bronze (1)

Berichtdoor Daniel » 17 jul 2013, 22:40

omdat magic veel en veel en veel en veel te sterk is en eigenlijk het complete spel compleet vergald. Een keer Black Horror, een keer flesh of stone, en je hele battle is totaal verkloot. Vooral spell 6 in elke lore is debiel sterk. Je rolt altijd wel boven de 4 doppies en al snel heb je irresistable force. Pak je gemiddeld een S6 hitje, ben je daarook weer vanaf, maar in tussen ligt er wel een complete horde formation totaal aan puin. Zuigt alle lol uit het spel. De nieuwe editie heeft er voor gezorgd dat ik nu vol aan de 40k ben.

Magic moet een support element zijn, niet de hoofdrol hebben. En dat hebben ze nu veel te snel. Eventueel 2 magic levels per 1000 punten. Dat wil ook nog wel helpen.

en zet maar units van 1200 punten op tafel, kijken hoe snel ze weer weg zijn :)
Fluffwise, they are psychic, ninja, space-elf Dancer Clown Historians of the 40k universe
Daniel
General
General

Medals: 14
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) SLS Lid Supreme (1) Master Recruiter (1)
Medal of Honor 3 Ster (1) Blog Meister Veteraan (1) Tournament Lord (1)
Transporter (1) Intelligence Veteran (1) The Renegade Crown Ribbon (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Deception from Within Ribbon (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 17 jul 2013, 22:44

Daniel schreef:Hebben jullie ook House Rules waar jullie mee spelen om het spel leuker te maken?

Sinds een tijdje zijn hier de volgende huisregels van toepassing en het maakt het spel in mijn ogen VEEL leuker. Het wordt dan wat meer een veldslag in plaats van een Wizard Duel.

- Gebouwen zijn altijd impassable terrain
- Spell 6 bestaat niet. Rol je een 6 voor je lore dan mag je een andere spell kiezen
- Dubbel 1 is enkel miscast en geen irresistable force.
- Niet al je characters mogen mages zijn

Ik wil best een keer volgens deze huisregels spelen om te kijken hoe het is. Al is het natuurlijk wel zo dat het bepaalde legers (Dark Elves) erg benadeeld.
De laatste tijd heb ik wel flink de pest aan magic. Keer op keer draait de hele pot eigenlijk alleen maar om magic en wordt ik van de tafel gezapt voordat ik drie keer met m'n ogen knipper.
Zo kan ik me een pot herinneren tijdens een dubbel toernament waar we het in de eerste pot erg goed hadden gedaan en dus op tafel 1 stonden, tegen geharde toernooi spelers. In de tweede berut purple sunde ze ons leger met beide mages (WTF?). Een beurt gespeeld en ik had nog maar drie modelen over, de rest was om zeep geholpen en ik geloof dat die pot ook na een half uur over was.

Gisteren werd het hart uit mijn leger gerukt nog voordat ik aan de beurt was geweest (no hard feelings Cold One, ik snap dat je tactisch weinig andere keus had).

Hoe dan ook, ik speel de laatste tijd liever 40K omdat magic nou niet echt "mijn ding" is.

Maar goed, het is nou eenmaal een deel van het spel en met bovenstaande regels is de balance zoek. De regels die BB voorsteld zijn veel beter en kom je steeds vaker op toernooien tegen. Ik ben er groot voorstander van als moet je tegenstander natuurlijk wel toestemmen.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Vissah » 17 jul 2013, 23:18

Magic is inderdaad te hard en ik hoop dat het in de volgende editie minder wordt zodat het meer een veldslag wordt en draait om combats met magic als support en niet in de hoofdrol.
Maar goed we zullen zien, met houserules spelen vind ik niet zo erg en 5 dice max per spel zoals laatst bij het toernooi in de tafelridder werkte ook goed want ik heb geen spell 6 gezien maar voornamelijk augments en hexes.
I am the reason Waldo is hiding.
Vissah
Master Sergeant
Master Sergeant

Medals: 1
The Renegade Crown Silver (1)

Berichtdoor Blonde Beer » 18 jul 2013, 00:40

Vissah schreef:Magic is inderdaad te hard en ik hoop dat het in de volgende editie minder wordt zodat het meer een veldslag wordt en draait om combats met magic als support en niet in de hoofdrol.
Maar goed we zullen zien, met houserules spelen vind ik niet zo erg en 5 dice max per spel zoals laatst bij het toernooi in de tafelridder werkte ook goed want ik heb geen spell 6 gezien maar voornamelijk augments en hexes.

Ik ben/was ook een van de lui achter de tafel ridder toernooien qua organisatie ;).

Ik snap alleen de discussie over magie nooit zo echt. Ik heb nooit echt een potje gehad waar ik door magie verloor. Het is tijd een factor geweest die een effect versterkte maar nooit echt de oorzaak was.
Maar misschien heb ik gewoon mazzel? Altijd kans op. Scheelt wel denk dat ik vaak met veel units speel dan merk je het effect van magie minder.
@Daniel, weer serieus, units van 1200 punten verzieken het spel, en die heb je echt niet zo van tafel af. Het is een flauwe en saaie manier om te spelen en de grote nuke spreuken zorgen ervoor dat ze niet standaard in een leger zitten. Ik heb ooit een potje gespeeld tegen een unit van 200 figuren met leadership 10 (en dwas slechts een van zijn tarpits) met een hele berg warmachines erachter. Een hoop legers hebben echt hun magie nodig om wat te kunnen doen.
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Berichtdoor Vissah » 18 jul 2013, 01:12

Dat weet ik Beer. Was ook een leuk toernooi, Brunch and Battle was wel wat leuker moet ik eerlijk zeggen :-D
I am the reason Waldo is hiding.
Vissah
Master Sergeant
Master Sergeant

Medals: 1
The Renegade Crown Silver (1)

Berichtdoor Blonde Beer » 18 jul 2013, 06:36

Jammer dat je dan deel 2 gemist hebt :). In mijn ogen het beste toernooi dat ik ooit georganiseerd heb :D. Minstens 2x zo goed als deel 1 ;).
Blonde Beer
Lieutenant General
Lieutenant General

Berichtdoor wbravenboer » 18 jul 2013, 08:37

Ben op zich helemaal niet tegen 'house' rules, maar het moet niet al te drastisch worden. Mijn ervaring is dat magie niet altijd een overheersende kant is. Ben het eens met sommige te sterke spreuken, dus hier en daar afspraken kan geen kwaad.
wbravenboer
Major General
Major General

Medals: 3
Deelname Brons (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 18 jul 2013, 09:12

Blonde Beer schreef:Jammer dat je dan deel 2 gemist hebt :). In mijn ogen het beste toernooi dat ik ooit georganiseerd heb :D. Minstens 2x zo goed als deel 1 ;).

Idd, brilliante scenario's :D
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Volgende

Keer terug naar Warhammer Fantasy