[Blog] House Drachen - Angelika Drachen pg. 2

Necromunda is een skirmish spel van Games Workshop met kleine gang vechten in veel terrein om hun XP op te doen en te evolueren.

[Blog] House Drachen - Angelika Drachen pg. 2

Berichtdoor MonkeyMarkiak » 22 nov 2015, 23:56

Het ziet er naar uit dat de nieuwe campagne snel van start zal gaan, dus wordt het tijd dat ik ook eens mijn blogje ga openen :D

Openingsfluff:

House Drachen is een nobel huis dat zich in slechts 2 generaties de midden klasse heeft opwerkt tot de hoogste klasse in Capital Spire op Völundr IV. Hun opkomst werd met wantrouwen gevolgd door de andere adelijke families en na invallen door de Adeptus Arbitres werd er bewijs gevonden voor grootschalige beursfraude en bedrijfsspionage. Dit schandaal leidde tot een bestorming van het paleis van House Drachen door de Adeptus Arbitres en militia´s van verschillende nobele families. De Drachen familie was echter onvindbaar, evenals het merendeel van hun bezittingen.

Gezien ik geen modellen van de originele reeks heb, heb ik besloten om zelf modellen te maken door middel van kitbashen en veel Green Stuff en zelf maar een eigen huis te creëren: House Drachen. House Drachen is door omstandigheden naar de Underhive verhuist en is in dienst van huis Delaque. De gang die ik in deze campagne zal spelen

Ganglist:
Angelika Drachen, gang leader: 235
Sword, laspistol, knife, grenade launcher, modified frag grenades

Heavy: 195
Heavy stubber, laspistol, knife

Heavy: 115
Flamer, autopistol, knife

Ganger: 75
Hunting Rifle, Knife

Lasgun, knife

Lasgun, knife

Shotgun, Man-stopper shells , knife

Shotgun, Man-stopper shells , knife

Juve: 40
Knife, laspistol

TOTAL: 960 (40 left)

Ik zit er aan te denken om met deze lijst te beginnen. Ik twijfelde nog of ik voor die laatste 40 punten nog een Juve moest aanschaffen, maar het leek me beter om wat punten over te houden voor rare items.

CnC is welkom!
Laatst bijgewerkt door MonkeyMarkiak op 24 nov 2015, 16:08, in totaal 5 keer bewerkt.
Let's keep the forum alive and start hobby blogs!
(with regular picture updates)

Night Lords 61st Company
http://www.sweetlakesentinels.nl/forum/ ... =11&t=1648

House Drachen
http://www.sweetlakesentinels.nl/forum/ ... =47&t=2287
MonkeyMarkiak
Captain
Captain

Medals: 1
Zilveren Schilder Medaille (1)

Re: [Blog] House Drachen

Berichtdoor draakeragon » 23 nov 2015, 07:41

Mooie beginlijst met 5 gangers.
In zie dat he voor de flamer, stubber heavy combinatie hebt gekozen.
Een goede starrkeuze maar een vreemde keuze voor een juve met een laspistol in plaats van een autopistol
Autopistol geeft 2+ op close range.
Mijn advies is om te kiezen tussen 2 of meer juves of 0 juves en een extra ganger.
Met een extra ganger kun je meer territories bewerken, met dat geld koop je je juves.
Goede keuze voor het zwaard voor je leader.

Let op!: met een model dat gewapend is met een heavy, special of basic wapen kun je nooit de extra attack van close combat wapen + pistol krijgen

Anyhow, het lijkt me tof om binnenkort photos te zien
draakeragon
General
General

Medals: 6
Deelname Goud (1) SLS Deelname (1) SLS Lid Gevorderd (1)
Tournament Apprentice (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 23 nov 2015, 08:46

Allereerst: coole fluff!

Verder lijkt het me een goede, degelijke lijst. In tegenstelling tot draak, ben ik het wel eens met je keuze voor Laspistol; met een 2+ ammo roll zijn deze super betrouwbaar!

Extra ganger, zoals Draak voorstelt, is nutteloos in deze fase: je krijgt maar 5 territories, dus met 5 Gangers kun je ze allemaal bewerken voor income. Extra Gangers zijn - behalve natuurlijk voor de fighting power van je gang - pas nuttig als je óf meer territories hebt, óf voldoende stash om meer rare items te kunnen regelen.

Stash reserveren voor speciale zaken is zeker nuttig, mits je er ook echt een plan voor hebt. Met maar één Juve heb je ook maar één meat shield, en dat is erg weinig: je wilt je leader en Heavies absoluut beschermen, en je Gangers eigenlijk ook: Gangers die our-of-action zijn, kunnen geen income genereren...

Maar goed, dat is de lastige afweging in het begin, als je maar 1000 creds te besteden hebt; hoeveel investeer ik in heavy en special weapons, en hoe welke keuzes moet ik maken om dat te financieren...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 23 nov 2015, 10:48

rcp77 schreef:Extra ganger, zoals Draak voorstelt, is nutteloos in deze fase: je krijgt maar 5 territories, dus met 5 Gangers kun je ze allemaal bewerken voor income. Extra Gangers zijn - behalve natuurlijk voor de fighting power van je gang - pas nuttig als je óf meer territories hebt, óf voldoende stash om meer rare items te kunnen regelen.

Of als je gangers OoA gaan en de territories dus niet kunnen bewerken. Daarnaast kunnen ze ook nog dood gaan en dan wordt income generen met die ganger extra lastig. Ik zie het nu van een 6e ganger dus wel.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 23 nov 2015, 12:15

Ik ben het met draakje eens voor de autopistol op de Juve: die gasten hebben een belaberde balistic skill, dus die +2 op close range is voor mij het risico van de ammo-roll wel waard. Een tweede juve is naar mijn idee ook niet mis: als je 'dure' heavy met zijn flamer naar de enemy toe gaat om ze in de fik te steken, is een meatshield wel handig.

Cash achterhouden voor een mooie rare trade is ook geen slecht idee, maar de vraag is wat je voor 40 creds + income van je eerste pot kan kopen.. En of je uberhaupt de mogelijkheid krijgt (blijft een random roll).

Ik zou het in het begin gewoon bij vijf gangers houden: als er een OoA gaat werk je gewoon je 4 beste territories. En als je de juves een beetje tactisch gebruikt voorkom je hopelijk dat de rest van de gang al te snel tegen de grond gaat.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor Singleton Mosby » 23 nov 2015, 12:18

NutTownTau schreef:Ik zou het in het begin gewoon bij vijf gangers houden: als er een OoA gaat werk je gewoon je 4 beste territories. En als je de juves een beetje tactisch gebruikt voorkom je hopelijk dat de rest van de gang al te snel tegen de grond gaat.

Ik heb potjes gehad waarbij ik maar 1 of 2 gangers had die niet OoA waren. Maar dat is idd niet de standaard.
Singleton Mosby
General
General

Medals: 16
Gouden Schilder Medaille (4) Zilveren Schilder Medaille (1) Deelname Zilver (1)
Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1) Veteran Recruiter (1)
Blog Meister Veteraan (1) Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) The Renegade Crown Ribbon (1) Rise of the Beast Ribbon (1)
Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor draakeragon » 23 nov 2015, 12:26

Je kunt het beste 6 gangers nemen.
Er is altijd een kans dat een ganger niet in een territory kan rijden.
Als je je Flamer guy met een Shotgunner laat meelopen dan is hij Relatief veilig
draakeragon
General
General

Tournament Apprentice (1) Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 23 nov 2015, 12:30

Als je juves in hun rol als meatshield als eerst OoA gaan, kun je natuurlijk bottelen zodra de volgende pop neer gaat. Het is alleen de vraag of het potentiële inkomen van de pot opweegt tegen de veiligheid van je gangers en het inkomen dat zij genereren.

Maar goed, ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 23 nov 2015, 12:53

Volgens mij een discussie waar we niet uit gaan komen; lijkt me handig (en leuk) om het tijdens de campaign te gaan ervaren...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor draakeragon » 23 nov 2015, 20:48

Well sinds in Outlaws speel is dat hele territories gedoe niet zo belangrijk voor mij.
Het gaat erom wat je leuker vindt om te spelen.
Juves of gangers.
Je kunt alleen niet 100% garanderen dat alleen je Juves worden geraakt en gewound.
Het is altijd spannend!
draakeragon
General
General

Volgende

Keer terug naar [SLS Necromunda Campagne] Clash of the Gangbangers