Nieuwe Necromunda Campaign??

Nieuwe Necromunda Campaign??

Berichtdoor rcp77 » 04 nov 2020, 12:50

Met House of Chains, House of Blades en House of Iron zijn we inmiddels halverwege de reeks met nieuwe Necromunda Gang Books, en eerlijk gezegd: ik word enorm enthousiast van deze boeken!

Mijn Escher Gang groeit met de week, en ik kan ook niet wachten op de nieuwe boeken voor Van Saar, Delaque en - natuurlijk - Cawdor, die in de komende maanden uit gaan komen (the sooner the better ;-) ). Met de huidige Covid-maatregelen is het lastig om games te spelen, maar de omstandigheden zullen in de komende maanden natuurlijk echt wel weer beter gaan worden. En dat maakt dit natuurlijk tot dé tijd om na te denken over een nieuwe campaign.

Daarom:
- Waar kijken jullie naar uit in een volgende campaign?
- Wat was leuk/goed/uitdagend in de huidige campaign en moeten we behouden?
- En waar liep het minder goed en moeten we met een alternatief komen?

Mijn eerste ideeën (die natuurlijk volledig ter discussie staan)
Wat mij betreft is de kern van Necromunda: (bijna) alles kan er gebeuren of is al gebeurd, en je kan er alles tegenkomen... Daarom zou ik het graag net zo breed qua regels (black market, favours, et cetera) en mogelijkheden houden als het eerder al was. En in overleg met elkaar zelfs nog veel breder, als iemand bijvooreeld een supertof idee heeft.

En omdat iedereen ook al grotere gang heeft, zou ik de starting gangs ook iets groter maken(1200 credits?).

Maar wat mij betreft zou het narratief ook een grotere rol moeten krijgen: ik wil graag kijken hoe we de territories of rackets die als inzet gelden voor een battle ook een kleine rol in de gang fights kunnen geven. Bijv. qua onveilige omstandigheden, of juist als kleine bonus, of combinatie daarvan.

En misschien kunnen we meer map-based werken, waarbij het effect van aangrenzende territories en rackets bijvoorbeeld voor 100% telt, en verder gelegen territories beperktere bonussen geven, zeker als ze afgesneden liggen.
Daarmee zou de scheefgroei tussen goed presterende en minder presterende gangs wat beperkter moeten zijn, voorkomen we directe cumulatieve voordelen door 'luck of the draw'. En zijn er ook andere strategische overwegingen bij de keuze van welk territory of racket het gevecht over gaat.

Wat zijn jullie gedachten??
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Nieuwe Necromunda Campaign??

Berichtdoor NutTownTau » 04 nov 2020, 13:22

"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Keer terug naar Campagnes