Campaign Rules

Campaign Rules

Berichtdoor NutTownTau » 24 maart 2019, 15:04

Het is naar mijn idee het makkelijkst om eerst een 'ronde' van de Dominion Campaign uit het (meest recente) regelboek te spelen. Als enige uitzondering erop wil ik alleen voorstellen om de tijd van de verschillende fases te verdubbelen. Dit aangezien we om de week bij de Buytenrode terecht kunnen en we zo wat meer potjes tegen verschillende tegenstanders kunnen plannen.

De Occupation fase:
(normaal 3 weken, nu 6 weken)

De spelers beginnen met een "settlement" die ze nooit kunnen verliezen, daarnaast kunnen de verschillende 'vrije' gebieden (die we nog moeten genereren) claimen. Volgens de campagne regels in het boek kies spreek je een battle af, en kies je samen met je tegenstander een gebied waar de winnaar mee aan de haal gaat. Zodra alle landjes geclaimed zijn is de fase afgelopen en begint de 'downtime'.

Downtime
(normaal 1 week, nu 2 weken)

Een korte break in de campagne waarin fighters genezen, gevangen automatisch worden terug gekocht, en gangs worden aangesterkt met een 'gratis' 250 credits aan "fresh meat". Er kunnen in deze periode wel battles gespeeld worden als mensen dit graag willen, maar de campagne zelf ligt even stil.

De Takeover fase
(normaal 3 weken, nu 6 weken)

In de fase val je de gebieden van andere gangs aan (of vecht je over een vrij gebied als deze zijn overgebleven). We moeten hier mischien wel een limiet aan de challenges instellen zoals; 2 per fase, or maximaal 1 actieve. Zodat iedereen de kans heeft om een keer de attacker te zijn, en niet alleen maar aan het verdedigen is.

En dan...

Na de 'takeover' fase is de campagne afgelopen. We kunnen er dan voor kiezen om nog een 2e/3e/4e takeover fase te spelen, om nieuwe gebieden te generen, of om de 'old kingdoms' of 'into the unkown' varianten te spelen. Dit lijkt me ook een goed moment om te kijken of we houserules of overige addities willen toevoegen, zoals het gebruik van een campagne kaart en daarbij behorende regels. En of mensen nieuwe gangs willen starten.

The Arbitrator

Afhankelijk van de campaign kan de rol van de Arbitrator, dit kan iemand zijn die niet meespeelt maar wel allerlei scenario's verzint maar ook een speler die daarnaast de administratie bijhoudt. Ik wil de rol (voor het bijhouden van de administratie) best op me nemen, maar weet niet of ik de tijd heb om allerlei custom dingen te bedenken. Als iemand anders zich geroepen voelt vind ik dat natuurlijk ook prima.

Is dit iets waar iedereen zich in kan vinden? Ik denk zelf dat we namelijk gewoon moeten beginnen; lekker met plastic schuiven en ons daarna eens te buigen over hoe de perfecte campagne eruit ziet. Anders zitten we straks tot de zomer te klooien met regels en campagne structuren, en spelen we de eerste potjes pas in Augustus. :lol:

Rules!

• Potjes kunnen gespeeld worden in een 'Zone Mortalis' of een 'Sector Mechanicus' of een combinatie van beide. Dit wordt bepaald door de beschikbaarheid van het terrein. Mocht er voldoende terrein aanwezig zijn dan kunnen de spelers in overleg kiezen wat er gebruikt wordt, of dobbelen wie er mag kiezen.
  • Smoke Grenades: mogen gegooid worden als gewone grenades ook al hebben ze niet de 'blast' regel.
  • Je spreekt voor het begin van het potje af om welk landje er wordt gevochten; je kunt hier samen een landje uitkiezen, of dobbelen om te bepalen wie het landje kiest.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Campaign Rules

Berichtdoor JasperA » 24 maart 2019, 15:17

Ik ben mij nog door het regelboek aan het worstelen dus heb (nog) geen mening. Vind het allemaal best ook wel eigenlijk. Wanneer is het plan om van start te gaan?
JasperA
General
General

Medals: 6
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
SLS Lid Supreme (1) Tournament Apprentice (1) Transporter (1)

Berichtdoor NutTownTau » 24 maart 2019, 15:18

30 april lijkt mij een mooie datum, maar sta open voor suggesties :)
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)

Berichtdoor DeathKorps » 24 maart 2019, 18:02

Ja laten we gewoon beginnen en kijken hoe het loopt.

Het lijkt mij wel goed om bewust Zone Mortalis en Sector Mechanicus te mixen in de campaign om te voorkopen dat heavy weapons het spel gaan domineren (las ik op Yaktribe, was niet mijn eigen briljante idee ;)).
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 24 maart 2019, 18:14

DeathKorps schreef:Ja laten we gewoon beginnen en kijken hoe het loopt.

Het lijkt mij wel goed om bewust Zone Mortalis en Sector Mechanicus te mixen in de campaign om te voorkopen dat heavy weapons het spel gaan domineren (las ik op Yaktribe, was niet mijn eigen briljante idee ;)).

Daar gaat mijn snode plan.. :(

Maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat het een combi zou worden. we hebben wel wat terrein op locatie maar ZM (zeker de versie die bij de base game zit) is een stuk makkelijker in transport. Als er 2-3 potjes bij de Buytenrode gespeeld worden hebben we zoals het er nu voor staat genoeg voor 1 tafel goed vol met terrein, en misschien 2 als we alles wat er staat gebruiken (inclusief het fantasy spul). Dus dan is een ZM bord een mooie oplossing.
NutTownTau
General
General

Berichtdoor DeathKorps » 24 maart 2019, 18:22

Ik heb deze nog geverfd liggen, die kan ik makkelijk meenemen.

Afbeelding
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor JasperA » 24 maart 2019, 18:49

Wordt er met een standaard gang (1000 creds, gestart?)
En is dit dan Necromunda Underhive of Gang war? (blijkbaar komt dat neer op andere punten tellingen als ik het internet mag geloven)
JasperA
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)

Berichtdoor Grinning Goblin » 24 maart 2019, 20:39

Top, helemaal mee eens. Ik zal kijken of ik een paar coole scenario's kan bedenken. Wat doen we als 1 gang te sterk wordt?
Grinning Goblin
Sergeant Major
Sergeant Major

Berichtdoor NutTownTau » 24 maart 2019, 21:01

JasperA schreef:Wordt er met een standaard gang (1000 creds, gestart?)
En is dit dan Necromunda Underhive of Gang war? (blijkbaar komt dat neer op andere punten tellingen als ik het internet mag geloven)

Yes een starting value van 1000 creds.

Het meest recente regelboek is een compilatie van de gangwar regels. Als je de N17 variant van de gangbuilding tool op Yaktribe gebruikt ben je qua punten up to date.

Als een gang te sterk wordt kunnen we mischien iets van gratis 'hired guns' of 'bounty hunters' aan de tegenstander geven. Beetje op de manier van bloodbowl inducements. Maar laten we eerst eens kijken of er iemand uitloopt voordat we allerlei regels gaan bedenken.

-edit-

Tijdens de vorige campaign hadden we natuurlijk een gang die een wandelende XP farm was waardoor sommige gangs opeens heel hard levelde... maar ik ga ervan uit dat er deze keer door niemand zo gespeeld word. :lol:
NutTownTau
General
General

Berichtdoor JasperA » 24 maart 2019, 21:28

NutTownTau schreef:Het meest recente regelboek is een compilatie van de gangwar regels. Als je de N18 variant van de gangbuilding tool op Yaktribe gebruikt ben je qua punten up to date.

Ik zie dat ik op N17 zit, iemand een goede tip om op N18 te geraken?
JasperA
General
General

Volgende

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!