Vragen m.b.t. regels

Vragen m.b.t. regels

Berichtdoor rcp77 » 27 maart 2019, 09:56

Aangezien ik zelf met een regelvraag zit, waarvan ik hoop dat jullie een antwoord hebben, heb ik maar een algemeen "vragen m.b.t. regels" topic aangemaakt.

Bij deze mijn vraag: Bomb-rats mogen als equipment van een model worden genomen. Iedere beurt mag dat model dan één bomb-rat deployen met daarop een van de grenades die het model in zijn bezit heeft. Moeten dit los aangeschafte grenades zijn? Of mogen dit ook grenades zijn die bij een wapens (zoals de heavy crossbow) zitten?
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Vragen m.b.t. regels

Berichtdoor NutTownTau » 27 maart 2019, 11:25

Ik neem aan losse grenades.

Dat is wel op basis van de 'Grenade Launcher' waar grenades als 'ammo' tellen en niet als wargear. Dus een pop met een grenade launcher mag alleen een krak grenade gooien als hij deze ook als wargear heeft, en alleen speciale grenades schieten met de launcher als hij die als ammo heefy gekocht. Ik neem aan dat dit voor de crossbow ook zo werkt
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor DeathKorps » 27 maart 2019, 11:51

Inderdaad alleen losse granaten. Hoeveel ratten heb je wel niet nodig om zo'n panserfaust in beweging te krijgen ;)

Ikzelf worstel een beetje met de smoke grenade regels. Ik wil de delaque spelen als een stel sneaky assassins. Maar de smoke grenades hebben geen blast regel. Dus je moet op een tegenstander schieten en als je mist gebeurd er niets. Maar daar heb je dan helemaal geen hol aan gezien het beperkte bereik. Mag je dan wil op je eigen mannen schieten? Mag je dan op jezelf schieten? Mag ik niet op de vloer schieten? Ik kan mij ook niet voorstellen wat er fout kan gaan om een rookgranaat te activeren en een meter voor je te gooien, we zijn geen Goliaths... :P
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor NutTownTau » 27 maart 2019, 13:13

DeathKorps schreef:Inderdaad alleen losse granaten. Hoeveel ratten heb je wel niet nodig om zo'n panserfaust in beweging te krijgen ;)

Ikzelf worstel een beetje met de smoke grenade regels. Ik wil de delaque spelen als een stel sneaky assassins. Maar de smoke grenades hebben geen blast regel. Dus je moet op een tegenstander schieten en als je mist gebeurd er niets. Maar daar heb je dan helemaal geen hol aan gezien het beperkte bereik. Mag je dan wil op je eigen mannen schieten? Mag je dan op jezelf schieten? Mag ik niet op de vloer schieten? Ik kan mij ook niet voorstellen wat er fout kan gaan om een rookgranaat te activeren en een meter voor je te gooien, we zijn geen Goliaths... :P

Er staat al een notitie bij de campagne regels dat je smoke grenades als een gewone grenaat mag gooien. Alles in de tekst wijst erop dat ze zo zouden moeten werken. En aangezien er nooit aandacht in de FaQ of updates aan is besteed gaan we er maar vanuit dat het zo moet. :D
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 28 maart 2019, 09:35

DeathKorps schreef:Inderdaad alleen losse granaten. Hoeveel ratten heb je wel niet nodig om zo'n panserfaust in beweging te krijgen ;)

Dat vermoedde ik al (en vind ik eigenlijk ook terecht), maar helemaal duidelijk staat het er niet, dus vandaar de vraag. Dank voor de bevestigingen!

En ik heb nog wel een Skaven Gutterrunner van mijn BB-team die met zo'n panzerfaust flink kan rennen, hoor! ;-)
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor DeathKorps » 12 apr 2019, 09:33

rcp77 schreef:En ik heb nog wel een Skaven Gutterrunner van mijn BB-team die met zo'n panzerfaust flink kan rennen, hoor! ;-)

In dat geval telt the rule of cool 8-)
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 12 apr 2019, 20:47

;-)
rcp77
General
General

Berichtdoor DeathKorps » 12 mei 2019, 08:40

• During the course of the campaign, gangs may gain
new equipment, either by purchasing it from the
Trading Post or as a result of Territory Boons.
These items are added to the gang’s Stash and
may be distributed among fighters during any
Post-battle sequence:
◦ A fighter cannot be given a new weapon of a
type not allowed by their entry within their
House list.

Dus ik kan geen exotische wapens kopen op de trading post die buiten mijn House Equipment List vallen? Ik kan dus geen boltgun voor mijn leader kopen?

EQUIPMENT
A Delaque Ganger is equipped with flak armour. They can be armed with Basic Weapons, Close Combat Weapons and
Pistols. When the gang is created, one Ganger can be armed with a Special Weapon. During a campaign, additional
Gangers can also take Special Weapons as they are added.

"as they are added", slaat dat op de special weapons of op gangers?
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Berichtdoor rcp77 » 12 mei 2019, 10:44

Vraag 1) Nee, slaat meer op dat je geen heavy wapens aan een ganger mag geven enzo. Dus wapentypes die ze oorspronkelijk niet mogen hebben.

Vraag 2) Goede vraag!
rcp77
General
General

Berichtdoor timbosix » 12 mei 2019, 10:56

DeathKorps schreef:A Delaque Ganger is equipped with flak armour. They can be armed with Basic Weapons, Close Combat Weapons and
Pistols. When the gang is created, one Ganger can be armed with a Special Weapon. During a campaign, additional
Gangers can also take Special Weapons as they are added.

"as they are added", slaat dat op de special weapons of op gangers?

dat gaat over de gangers
"Lead us from death to victory, from falsehood to truth.
Lead us from despair to hope, from faith to slaughter.
Lead us to His strength and an eternity of war.
Let His wrath fill our hearts.
Death, war, and blood;
in vengeance serve the Emperor and the name of Dorn!"
timbosix
General
General

Volgende

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!