Bulkhead chat

Bulkhead chat

Berichtdoor DeathKorps » 03 mei 2019, 12:00

Even een algemeen topic geopend omdat de rest een beetje begint te vervuilen.

Het was voor mij een leerzame pot dinsdag, de eerste keer dat ik uberhaubt Delaque aan het werk zag. De hip shooting webgunner is gewoon nasty!

Er zitten trouwen wel erg grote verschillen tussen de scenarios uit de regelboek wat bij de basisdoos zat en het regelboek wat je los kan kopen.
Regelboek 1 (startset) : dobbelen of reinfocements komen en op een random table edge
Regelboek 2 (losse regelboek): elke ronde d3 reinforcements op een chosen table edge

Ik had dus regelboek 1 gepakt :\

Daarnaast klopt er geen bal van de regels en rewards van het scenario in Regelboek 1.
Betreft gameplay ben ik volgens mij nog best een aantal keer vergeten de ammo dice te gooien bij elk schot. En dat je een dubble strength nodig hebt om op een 2+ te verwonden (ouch). En we zijn group activation compleet vergeten.

Hoogtepunt van de pot was mijn dappere (of dronken) juve die naar voren rent en het vuur opent op een ganger die net op zijn vrienden had geschoten. Vlammen met een duo auto pistol leverde 5 hits op, 4 wounds, 2 Out of Action (Rick, je had dus voor die ganger 2 keer op de injury table moeten gooien). Helaas werd hij de volgende ronde zelf weer Out of Action geknalt en ligt nu in recovery. Maar we zijn trots op hem, misschien krijgt hij nu een echte naam ipv "Juve 2".

Uiteindelijk gewonnen (waar nog wat verwarring over was door de verschillende regelboeken).
-Gambling Den territory geclaimd
-50 creds uit het scenario
-30 creds uit settlement + juve
-0 creds uit de Gambling Den
-6 rep er bij
-hier en daar wat xp erbij. Ik had gedacht dat die xp wel wat sneller zou gaan.

Ik zit nu te dubben wat ik moet kopen, iets duurs of voor iedereen iets kleins (sparen is stom). Ik neig naar dat laatste omdat ik het spel nog niet echt in de vingers heb.
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Medals: 4
Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Re: Bulkhead chat

Berichtdoor DeathKorps » 03 mei 2019, 12:07

Nog iets over de trading post: je krijgt een bonus als je leader en champions er heen gaan. Maar die kunnen er toch altijd heen mits je naar een dokter moet?

En je krijgt altijd inkomen uit je territory? Je hoeft daar geen vrije gangers voor te hebben zoals de eerste editie?
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Gouden Schilder Medaille (2) Zilveren Schilder Medaille (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 03 mei 2019, 14:21

Income gaat 'automatisch'; kennelijk is dat ook veranderd inderdaad.

Niet zo zeer "als ze erheen gaan", maar als ze een "trade post-battle action" uitvoeren. Dus als je alleen maar een rare item wilt kopen, dan zou ik dit door je Leader laten doen voor een +2 bonus op de availability roll (tenzij ie In Recovery of Captured is). Als je ook nog een nieuwe Fighter gerecruited hebt met een Champion (mits beschikbaar), dan komt daar nog een +1 bovenop. Als dan een andere Champion nog equipment gekocht heeft, of juist verkocht, dan komt er nog een +1 bovenop. Et cetera. Het totaal aantal trade post-battle actions dat je kunt doen is echter gelimiteerd aan het aantal op dat moment beschikbare Leaders en Champions. Zijn ze In Recovery of Captured, dan kun je ook minder van deze acties uitvoeren...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor timbosix » 03 mei 2019, 15:57

die HQ van iedereen, was dat nou een settlement? ik kan eventjes niks terugvinden over gang Hq's :/
"Lead us from death to victory, from falsehood to truth.
Lead us from despair to hope, from faith to slaughter.
Lead us to His strength and an eternity of war.
Let His wrath fill our hearts.
Death, war, and blood;
in vengeance serve the Emperor and the name of Dorn!"
timbosix
General
General

Berichtdoor rcp77 » 03 mei 2019, 17:50

Ja, iedereen start met een Settlement.
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 06 mei 2019, 15:23

Well well well, wat zie ik hier? Allemaal mensen die het ware licht nog niet gezien hebben! Tijd om eens langs te komen voor een informatieve bijeenkomst over de ware god en de waarheid over de valse God die zovelen van jullie van bovenaf opgelegd krijgen.
Let nietnop ons uiterlijk pf de rare lichtflitsen die tijdens onze preken te zien zijn. Dat is slechts voor de show, echt waar. Wij zijn gewoon er eerlijk, vriendelijk en open genootschap, heus... ;)

Wie is bereid om de 14de de eerste preek van ‘the Covenant of the Radiant Light’ te ontvangen? :twisted:
tarasteunissen
Master Sergeant
Master Sergeant

Berichtdoor DeathKorps » 06 mei 2019, 15:45

Bring it on! ik durf wel.
Als je mee wilt doen in de campaign moet je je gang even registreren op Yaktribe.

Zie: viewtopic.php?f=59&t=8442
DeathKorps
Lieutenant General
Lieutenant General

Berichtdoor tarasteunissen » 06 mei 2019, 20:08

Ik ben een beetje aan het twijfelen...over welke gang ik nu mee ga doen: Chaos of Orlock

Orlock zijn de gang waar ik Necromunda weer mee ingestapt ben. Heb ik tig modellen van klaar, cyber-mastiff, ammo-jacks, lugger in bestelling.
Chaos had ik erbij gekocht als oefenmateriaal, daarna kon ik een paar leuke modellen erbij kopen waardoor het ook een echte gang kon worden.

Chaos ben ik wel beperkt want ik heb geen modellen in huis om uit te breiden of iets dergelijks.
Orlock zit al wel in de campaign zag ik, misschien minder leuk?

Eigenlijk wil ik de 14de graag twee potjes spelen, even kijken welke het beste bevalt. Zijn er nog meer mensen die dan komen spelen? Of wil jij twee potjes spelen DeathKorps?
Misschien kunnen we met iets kleinere gangs spelen zodat het sneller gaat, 750cr ofzo?
tarasteunissen
Master Sergeant
Master Sergeant

Berichtdoor NutTownTau » 06 mei 2019, 22:43

De enige Orlock speler twijfelt of hij mee kan doen en tijd heeft om actief deel te nemen. Dus daar hoef je het niet voor te laten, belangrijker is wat je zelf tof vindt.

Verder wil ik zelf natuurlijk ook een potje knokken in de underhive, hopelijk zijn de meeste 1tjes eruit na volgende week. :roll:
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 07 mei 2019, 06:48

Oké, ik ben er uit! Dan wordt het Orlock, met misschien eens een los (of arbitrator?) potje met de Chaos Cult.

Zal de Cult sowieso ook wel meenemen. Ik heb ook een Underhive box en een old school Necromunda box, zal ik die meenemen?
tarasteunissen
Master Sergeant
Master Sergeant

Volgende

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!