Take over Phase: challenges

Take over Phase: challenges

Berichtdoor tarasteunissen » 24 sep 2019, 11:10

Voor de volgende fase zijn de challenges dus wel een ding. Bij mij roept het de volgende vragen op:

1. Hoe voorkomen we dat mensen die meer tijd hebben (of meer mogen... ;) ) iedereen en z’n moeder challengen?
Lees: hoeveel keer mag je challengen per cycle?

2. Hoeveel tijd heb je om op een challenge te reageren?

3. Hoeveel challenges moet je accepteren?

Ik zou zelf zeggen:
1. In elke cycle mag je één iemand challengen, de challenge moet gedaan worden aan de start van de cycle.
De cycle van twee weken start op de 1ste dinsdag van de week, dat geeft je een week om alles te regelen en in Buytenrode te spelen en nog een week voor eventuele uitloop. De volgende cycle loopt dus van de 3de dinsdag weer naar de eerste. De 2de cycle is dus iets variabel van lengte.

2. Je hebt maximaal de eerste week van de cycle de tijd om met elkaar tot een afspraak te komen. Na één week geen afspraak = territory naar challenger.

3. Je moet elke cyclus ten minste één challenge accepteren. Dit is in principe de eerste challenge die je krijgt.
De volgorde van challengen wordt aan het einde van de cyclus door de arbitrator bepaald, bijvoorbeeld op basis van gang rating, aantal territories of willekeurig.

Misschien is het nog leuk om blind te challengen? Als je dan iemand/een territory challenged die al geaccepteerd heeft dan ben je je mogelijkheid kwijt.
Je mag tussendoor nog wel meer battles spelen, voor xp/credits maar niet voor een territory. Dit kan dus ook het geval zijn als je challenge voor niets is, zie hierboven.
tarasteunissen
Master Sergeant
Master Sergeant

Re: Take over Phase: challenges

Berichtdoor rcp77 » 24 sep 2019, 11:59

Op zich heb ik er geen moeite mee als iemand die heel actief wil zijn (en er de tegenstanders voor kan vinden) vaker dan 1x per twee weken een pot speelt. Dus punt 1 is voor mij niet zozeer een issue van 1x per x tijd, maar meer: "niet meer dan 1 challenge tegelijkertijd". Als je dat combineert met (voor no.2) "na een challenge moet de game binnen 2 weken gespeeld worden, anders telt het als een LOSS".

Wat ik eerder als mogelijk probleem zie, is als iedereen een challenge uitvaardigt tegen dezelfde speler; dan wordt het echt onmogelijk om ze allemaal te spelen. Daarvoor zou ik voorstellen dat je alleen een challenge mag doen tegen een speler die nog geen challenge tegen zich heeft lopen. Daarmee kom je als speler maximaal op 2 potten per twee weken (1x zelf challengen en 1x gechallenged worden) en dat is voor de meesten al pittig...
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
- Ostian Delafour, Man of Stone
rcp77
General
General

Medals: 15
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Goud (1) Organiser Apprentice (1) SLS Lid Supreme (1)
Senior Recruiter (1) Blog Meister (1) Tournament Apprentice (1)
Transporter (1) RCP77 Ezelslintje (1) The Forgotten Colony Ribbon (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 24 sep 2019, 12:00

tarasteunissen schreef:De volgorde van challengen wordt aan het einde van de cyclus door de arbitrator bepaald, bijvoorbeeld op basis van gang rating, aantal territories of willekeurig.

Wat bedoel je hiermee?
'Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.'
rcp77
General
General

Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (1) Bronzen Schilder Medaille (1)
Rise of the Beast Silver (1) Deception from Within Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor tarasteunissen » 24 sep 2019, 13:13

Dat als jij en ik allebei Tim challengen dat hij er maar één van de twee hoeft te accepteren. Wie haat er dan voor; degene die voorrang heeft aan de hand van de volgorde.

Nog beter: iedereen doet een top drie challenges

Speler A voor territory X, anders;
B voor Y, anders;
C voor Z, anders pech

Met onze spelersgroep is dat wel goed te doen denk ik. Zal heel weinig voorkomen dat meer dan drie mensen de exact gelijke top drie hebben.
tarasteunissen
Master Sergeant
Master Sergeant

Berichtdoor NutTownTau » 24 sep 2019, 15:04

In het verleden hebben we bij campagnes het volgende gedaan;

- max 3 actieve nominaties per speler
- de pot moet binnen 3 weken gespeeld zijn (tenzij beide spelers instemmen dat het iets langer duurt) zo niet dan wint de aanvaller.
- een territory mag maar 1x genomineerd worden. Op basis van 'first-come, first-served' de nominatie thread op het forum is leidend.

Mischien dat we het termijn moeten bijstellen naar 4 weken aangezien we geen wekelijkse hang-out meer hebben, en iedereen het een stukje drukker heeft dan toen we de 40k campaigns speelde.
"I know that you believe that you understood what you think I said, but i am not sure you realize that what you heard is not what I meant."
NutTownTau
General
General

Medals: 12
Gouden Schilder Medaille (1) Zilveren Schilder Medaille (2) Bronzen Schilder Medaille (1)
Deelname Zilver (1) SLS Lid Supreme (1) Medal of Honor 2 Ster (1)
Strategic Debriefing Medal (1) Tournament Apprentice (1) The Forgotten Colony Bronze (1)
Rise of the Beast Ribbon (1) Clash of the Gangbangers (1)

Berichtdoor rcp77 » 24 sep 2019, 15:52

Ja, maar dat was op basis van een map-based campaign met veel meer territories. Volgens mij heb ik wel een goed alternatief wat aan jullie beider voorstellen raakt. Ik werk het vandaag of morgen even uit.
rcp77
General
General

Berichtdoor rcp77 » 27 sep 2019, 17:32

Inmiddels heb ik via Whatsapp naar alle deelnemers een voorstel gestuurd waarin dit, en nog een aantal andere belangrijke voorstellen voor de Downtime en de Takeover Phase, worden behandeld. Heb je deze gemist? Stuur dan even een berichtje...
rcp77
General
General

Keer terug naar [SLS Necromunda Campaigne] Bulkhead Bonanza!